I had written in an earlier post that as a devotee who was asked to go to India to carry out a remedy was unable to leave then, Agathiyar replaced that particular remedy by asking her to feed the hungry for 8 Amavasai or the nights when the moon is not visible. She identified several unfortunate souls in a flat and saw through doing the remedy. As she stopped doing it after that, the act I understood was result-based. It was to appease the need of the moment. I had indicated my surprise that she did not continue beyond that time frame seeing these hungry and unfortunate souls struggling to survive among rising costs and inflation. Agathiyar identified this place to us later and had AVM continue to take up the cause. After reading the post, she corrected me and my wrong understanding.
Vanakkam aiya, i sat down to read your blog since i had time today. I found an article which i believe you are referring to me. Aiya, maybe i did not update you. I did not do exactly 8 ammavasai. We did more than that. People there asked for groceries, which we could not provide at that time. That’s when AVM team came in. Even after that we continued to feed homeless friends in KL after every month. I stopped it end of last year because i was not well. But the amount we channeled to other’s who needed help. It’s just that i did not update everything to everyone even in social media. I like to keep it private aiya. i prayed for alternate remedy but we were not selfish to stop it aiya. and aiya, in my dream agathiyar sent me a note written in tamizh. i took it as a remedy.
I thank her for clearing the air.
If in my last post, I mentioned that I was surprised to see the post on Tuesday, 28 May 2019, which I cannot recall having written, I guess the reason Agathiyar had me write down on a piece of paper his message last Guru Purnima was to serve as proof of the transmission. In asking us who Agathiyan is he explained the journey of transformation in becoming him or rather to rediscover him in us. He placed the questions to us and answered them too.
"Who is Agathiyan?
You are. I am. True. We all are Agathiyan. The Jothi or flame in us is Agathiyan. He resides as the fire, flame, heat, and warmth in us. He is Esan. He is the Esan who resides within.
Why is it that we do not realize nor feel him?
It is because we have not attained the state of preparedness or readiness to realize him. Once our soul attains this state, we shall begin to realize him.
How can we attain this state of preparedness?
First, we have to travel this path. We need to travel to the places and abodes of the Siddhas, witness their miracles, enter the states of bliss, and bring back these feelings and work on them, nurturing them.
The Siddhas shall come down. When we follow their directives they shall walk with us holding our hands. This travel then shall not be that of an external but of an internal journey. Yoga is the key to this travel within. From Sariyai arriving at Kriyai, now they shall teach Yogam. The journey within shall begin. You shall witness happenings. You shall see many things. It would be puzzling to you. It would be new to you too. Continuing this internal journey, you shall arrive at each Chakra and eventually see the cosmic dance of Thillai in Sahasrara. A 1000-petaled flower will keep on opening up continuously. Arutjothi will come to reside here. Then its effulgence enters within, and just as how the Kundalini upon awakening traverses each Chakra purifying them, this effulgence brings on the shine and luminosity in them. Jothi Darisanam takes place where one sees the light or effulgence. The body takes on the same. Vibrations begin to emit within and around us and are felt by those tuned to receive and feel around us. They shall follow you. You become a Jeeva Mukta, having attained Mukti while living in the flesh.
Henceforth you are no different from Agathiyan and Agathiyan is no different from you. You are me and I am you."
"யார் அகத்தியன்?
நீ அகத்தியன். நான் அகத்தியன். உண்மை. நாம் எல்லோரும் அகத்தியன். நம் உள் உள்ள ஜோதி அகத்தியன். அவர் அகத்துள் உறையும் தீ அகத்தியன். அவர் ஈசன். அவர் அகத்துள் உறையும் ஈசன்.
ஏன் நாம் அவரை உணர்வதில்லை? ஏன் நாம் இதனை உணர்வதில்லை?
நாம் பக்குவம் அடையவில்லை. நாம் ஆத்மா பக்குவம் அடைந்தால் நாம் இதனை உணர்வோம்.
நாம் எப்படி பக்குவம் அடைவது?
முதலில் இந்த பாதையில் பயணிக்க வேண்டும். சித்தர்கள் வாசம் செய்யும் இடங்களுக்குச் சென்று, பல அற்புதங்களைக் கண்டு மகிழ்ந்து, உணர்ந்து, பின்னர் அவ் உணர்வுடன் இல்லம் திரும்பி, அவர்களை நினைத்து நினைத்து உருகிப் பூஜிக்க வேண்டும்.
சித்தன் இறங்கி வருவான். பின் அவன் கட்டளைக்கு ஏற்ப நடந்து வந்தால் விரைவில் அவன் உங்கள் கரங்களை பிடித்து கொண்டு பயணிப்பான். இப் பயணம் வெளி பயணம் அன்று உள் பயணம் ஆகும். உள் பயணத்திற்குத் திறவுகோல் யோகம். சரியையிலிருந்து கிரியைக்கு வந்த பின்னர் இப்போது யோகம் பயிற்றுவிப்பான். அப்போது உள் பயணம் ஏற்படும். பல நிகழ்வினை காண்பீர். பலதும் உணர்வீர். புதிராகவும் இருக்கும். புதியதுவாகவும் இருக்கும். இவ் உள் பயணதைத் தொடர்ந்து வந்தால் ஒவ்வொரு சக்கரமாகச் சென்று அடைந்து பின் இறுதியில் சஹஸ்ராரவில் தில்லை நடனத்தைக் காணலாம். எந் நேரமும் அங்கு ஆயிரம் தாழ் மலர் ஒன்று விரிந்து கொண்டே செல்லும். அருட்சோதி அங்கு வந்து உறையும். பின் அதன் பிரகாசம் உள் சென்று எப்படி குண்டலினி ஒவ்வொரு சக்கரமாக மேலே சென்றதோ சென்று கழிவுகளை விளக்கி தூய்மை செய்ததுவோ அதுபோல் அருட்சோதி கீழ்ச்சென்று ஒவ்வொரு சக்கரமும் பிரகாசிக்கச் செய்யும். ஜோதி தரிசனம் கிட்டும். உடல் ஜோதி பிழம்பாக திகழும். உடல் பிரகாசிக்கும். உடலில் இருந்து அதிர்வுகள் நீண்டு உங்களைச் சூழ்ந்து மற்றவர்களைத் தாக்கும். பலர் இதனை உணரக் கூடும். பக்குவம் அடைந்தவர்கள் புரிந்து கொண்டு பின் தொடர்வார். அப்போது நீ ஜீவ முக்தன் ஆகிவிடுவாய். உனது ஜீவன் முக்தி அடைந்து விட்டது. பின் நீ வேறு அகத்தியன் வேறு அல்ல. நீயே நானாய் நானே நீயாய் திகழ்வோம்.
Similarly some time back when many spoke and wrote about the spirit and the soul using these terms interchangeably, I was confused and sought clarification from Agathiyar. To our surprise, he dictated that another devotee Mahindren sit with a paper and pen while he explained, clearing the air and confusion, and setting the record straight. Mahindren wrote to me saying,
"After reading this post, (the earlier post where I went ahead and posted what I understood of Udal, Uyir, and Atma) something forced me to go and meditate with a book & pen Anna. I never close my eyes this time but like someone whispering to me on Udal, Porul, and Aavi fast, my writing becomes a scribble. I’ll rewrite it and send Anna. At that moment my body shivered because the vibration wasn’t stopping until I shared with Anna."
Agathiyar explained as follows.
We are a composite of the Pindam or Udal or body, Vaasi or Uyir or breath, and the Atma. The Pindam is made of Tattwas. So are the Uyir and Atma. The Pindam made of the elements derived from the Pancha Maha Bhutam in a specific proportion takes a form that begins to reside in the womb. The 5 elements are taken from each parent's body to shape the body of the fetus. In the event, that the proportions are compromised complications appear in the fetus.
உடல் என்பது ஐந்து உலோகங்களின் நுண்ணுயிர்களின் அளவுகளைத் தாங்கிக் கொண்டு பிண்டம் ஒன்றினை உருவ வடிவமாய் கர்ப்பகிரகத்தில் நிலை பெறுகிறது. பஞ்சபூதம் ஆகிய நீர், நிலம், ஆகாயம், காற்று, நெருப்பு அனைத்தும் தாய் தந்தையின் உடலிலிருந்தே எடுக்கப்பட்டு சிசுவின் உடலைப் பிறப்பிக்கின்றது. இவைகளின் அளவுகள் குறையும் தருவாயில் சிசு தன் உடலின் பாகங்களில் கோளாறு ஏற்படுகிறது.
நிலத்தின் அளவு - 1/3
One portion of the earth is from the female and three portions are from the male.
நீரின் அளவு – 4/3
Four portions of water are from the female and three are from the male.
நெருப்பின் அளவு – 5/6
Five portions of fire from the female and six from the male.
காற்றின் அளவு – 8/2
Eight portions of air from the female, two from the male, and finally
ஆகாயத்தின் அளவு – 1/8
One portion of Ether from the female and eight from the male go towards making a healthy constitution.
இவ்வாறு அதற்கென்று அளவுகள் பிரம்மதேவரால் கணக்கிட்டு உடலை உருவாக்கப்படுகிறது.
The breath that is Uyir takes the body as its vehicle to move and execute its actions. It primarily drives our body moving the limbs that are otherwise motionless.
உனது உடலைப் பிரதானமாகக் கொண்டு இயங்குவது சுவாசம், அதுவே உயிர். உயிர் என்பது செயல் அற்று இருக்கக்கூடிய உறுப்பைச் செயல் பெறச் செய்வது.
The Pranavayu is the primary cause of the conception of an embryo and a fetus. The Pranavayu that flows in with the elements from both the parents moves to take a shape that has the potential to become life. Life is hence given to the embryo. Air is breathed into the Pindam.
பிறக்கும் சிசு கருவுற மூலமாக இருப்பது பிராணவாயு. பிராணவாயு ஆணின் அணுக்களிலும் பெண்ணின் அணுக்களிலும் ஊடுருவி ஒன்றெனக் கலந்து பிரதான பொருள் வடிவம் அடையும் தன்மை உண்டானால் அங்கு உயிர் சக்தி உருவேற்ற படுகிறது.
The Atma keeps both the Udal and Uyir under its grip. But the Atma soon loses its grip and hold on us between 1 and 5 Varahai, a time used in the ancient days that I have yet to find an equivalent terminology or reference to present times.
ஆன்மா உடலையும் உயிரையும் தனது கட்டுப்பாட்டுக்குள் வைத்துக் கொள்ளும் ஒரு சூச்சமம். இந்தச் சூச்சமத்தை பிறந்த குழந்தைகள் 1 முதல் 5 வராகை வரையிலும் உடன் இருந்து மறையும்.
Although Agathiyar said he could not reveal the reason for the Atma to be veiled, after several readings we figured out its reason.
மறைத்தலின் காரணம் இன்னதென்று இப்போது உனக்குச் சொல்ல இயலாது.
Agathiyar adds that the Atma makes its presence known depending on his or her actions.
ஆனபோதிலும் ஆன்ம ஒருவரின் செயலைப் பொறுத்தே மீண்டும் அவனை வந்து சேரும்.
The Atma draws aside the veil and appears before him to help navigate the rest of his life according to the direction and action that he takes.
ஆன்மா உன்னோடு இருந்து உன்னை ஒரு பாதைக்கு இழுத்து செல்லும்.
When the Atma in you pulls you to a path and if you realize it, it appears as an Athirvu or vibration and disappears. If you practice extending this vibration in you, you shall merge in this vibration that is the Atma, and arrive at Erai/ Agathiyan.
அப்போது நீ அதனை உணர்ந்தாள், உன்னில் அதிர்வாய் தோன்றி மறையும். அந்த அதிர்வினை நீ உனக்குள் நீடிக்கப் பழகினால் உன்னால் ஆன்மா என்னும் உனது அதிர்வுகளில் ஊடுருவி என்னுள் (இறை / அகத்தியன்) வந்து சேர ஒரு வழி.
Writing a series of posts later to understand precisely the matter on hand, and reset things in its right perspective, Agathiyar came to endorse the understanding telling us
"I had revealed to you about the Udal, Uyir, and Atma. I am proud that you have understood it correctly."
எனது படிப்பின் மூலம் உங்களுக்கு உடல் உயிர் ஆத்மா சூட்சமத்தை தந்துள்ளேன். அதைக் கொண்டு உனது புரிதலை நான் மெச்சுகின்றேன்.
When the body or Udal takes a form, a composite of the 5 tattvas, and again returns back to these tattvas, the breath or Uyir merges in the Atma and reaches Agathiyan as Jothi.
உடல் என்பது பஞ்ச பூதங்களில் உரு பெற்று மீண்டும் பஞ்ச பூதங்களிடம் சென்று விட்டால் உயிராகியது ஆன்மா வோடு கலந்து ஜோதிநிலையில் எம்மை வந்து அடையும். உடல் கூறு தத்துவமும் இதையே உமக்கு உணர்த்தும்.
When he says we shall reach him it has to be taken that we come to a realization that he and we are one.