After Agathiyar told us that he was Prapanjam and upon he asking me to move his bronze statue to the home of others whom he wished to see too, and which I readily did, he told me that Prapanjam shall fill my home henceforth, and with Ramalinga Adigal coming and helping us to reach out to her asking us to stretch our arms towards the skies, we began to connect to her, seeing her dwelling and as a part of the world around us. If we saw her as something physical all around us, in the translation of Adi Sankaracharya's "Soundarya Lahiri" that I shared in the last post, we learn that "the Prapanca, here meaning the 72,000 Nadis of the Jiva" or Jeeva or soul in us. This is what Tavayogi says in his book "Andamum Pindamum" that what is in the external is also within. No wonder whenever we become aware and engage with her fully, an energy that is undescribable traverses from top to bottom.
Continuing our study from this book, I understand why Agathiyar said I had stagnated at Svadhisthana. He also said that I was trapped in the happenings of this material world, and there was no way out except through certain practices that he came to give me further. As we read further, we learn that the mind of a worldly man generally moves among the three lower centers, that is, the navel, the sexual organ, and the organ of evacuation. Just as Tavayogi had said that our efforts are until Svadhisthana, and that the guru shall come to lead us on, Agathiyar came to burst the dam and release these energies to ply the route and travel further and higher. My mind, which was trapped in the navel, was rescued when a sudden thug and pull, some two fingers down the navel, which created a swirling sensation in this region over two days and subsequently was felt in the Sahasrara after that, bringing the 1000-petaled lotus to open and bloom in all its majesty. This is the union of Siva and Sakti, we are told. The divine dance had begun. This, according to Sri Ramakrishna, is Samadhi, where the state of Sat-cid-ananda is realized. We read that in this state, generally the life force lingers for 21 days and then passes out, but if God chooses to retain in us the ego, that of either knowledge or devotion, henceforth their minds shall linger, remain, and shall move between the 6th and 7th planes or Cakras.
Kundalini is not something that we can manage by ourselves. We need a guru in the physical form or the Siddhas to monitor her movement in us so that it does us no harm. I had no inkling that it had arisen in me as early as 2007 after putting into practice the Vaasi or Pranayama and Asana practices given by Tavayogi earlier that year. In my Nadi reading later on 13.10.2007, Agathiyar casually mentioned Kundalini, which was the very first time he spoke about it, and said that they were amazed to see it rise in me.
உண்டாகும் குண்டலினி சக்தி உனக்கு உயர்வதைக் கண்டு நாங்கள் வியந்தோம் அப்பா.
I did not give any thought to it, nor did I investigate further or research it then. I did not see any difference or changes in me back then. I was going about my career and family affairs as usual.
Patanjali came on 18.5.2008 in the Nadi reading. He said that since the many practices taught and shown and put into practice shall bring on excessive heat within, there was the need to take sattvic food that cools the body, and he lists what to do. This is the second instance the Kundalini is mentioned. He says that the colors of the aura will accentuate further as a result of the awakening.
ஒப்பிலா உடல் சூடும் தியானத்தால் உனக்குச் சோர்வு வந்திடும் இக்கணம் தன்னில். தான் நீயும் குளிர்ச்சி தரும் பண்டம் தவறாது ஏற்றிட வேண்டும் அப்பா. நிலைத்துத் தான் அங்கத் திடம் ஓங்கச் சிறப்பாக வாரம் ஓர் நாள் மட்டும் செயற்கை உணவு மட்டும் ஏற்கா. மட்டிலா செய், கரி, குரு நாள் தன்னில் மகத்தான மருத்துவத்தின் உணவும் ஏற்பாய் கட்டளைதான் உப்பு, புலி, காரம், இனிப்பும் கண்டிப்பாய் ஆகாது ஏற்க வேண்டாம். பதஞ்சலியின் யோக சூட்சம இதுதான் மைந்தா. வளமிருக்கும் வர்ணமும், ஆதாரமும் சித்தி கொண்டதோர் குண்டலினி ஓங்கும் பாரு.
30.9.2008 Agathiyar surprised me by saying that the light from the third eye had emerged in me.
நேர்மையான தவத்தாலே நெற்றிக் கண் ஒளியும், ஒளி அதுவும் உனக்குமே வெளிப்பட்டது இப்போ.
8.12.2008 Agathiyar throws in another surprise, saying that due to my Vaasi practice or Pranayama, the Suzhimunai and the crown at the top of my head had opened. He assures me that he shall draw all the seven veils aside and have me see the Jothi. He said that he shall pave the way to reach the state of fulfillment and completeness that comes with the state of Soruba Nilai.
வாசி பயிற்சியாலே சுழி திறந்து உச்சியும் திறக்கக் கண்டாய். ஏழுதிரை தன்னை நீக்கி வழுவாது சோதிதனை கான வைப்போம். வையகத்தில் பூர்த்தி நிலை அடையச் செய்வோம். சொரூப நிலை யாவும் பெற வழியும் செய்வோம்.
27.8.2009 he gives further practice known as Tava Sukmam. Agathiyar mentions that they were sharing the practices that the Siddhas did.
வெற்றி நிலை மிகுந்து காணத் தவ சூச்சமம் தான் விவரிப்பேன். He spelled out the practice. இரு மண்டலம் செய்வாய் நன்றாய். பக்குவமாய் பயிற்சியும் செய்து வரப் பலப்படும் ஞான நிலை பலவாறாக. பலவாறு தெளிவு திடம், சிந்தை கீர்த்தி, பிரபஞ்சம் வசிய நிலை திண்ணம். உலகினிலே நாங்கள் செய்த பயிற்சிதான் உவந்து சொன்னோம் உனக்குமே சூச்சம்.
26.12.2009 Agathiyar tells me that Gnanam has dawned on me. Again, he says that the crown of my head has opened. He says that the third eye shall shine. He says that he wanted to gift me treasures and adds that Tavayogi shall grant me the rest.
ஞானத்தின் திறவுகோல் திறந்த பிள்ளை. உச்சியும் திறந்த பிள்ளை. முக்கண்ணும் பிரகாசிக்கும். தர வேண்டும் போக்கிடங்கள் என்று நினைத்தோம். தவறாது யோகி வழி உனக்குக் கிட்டும்.
12.7.2010 he says I saw Sadashiva.
தரணியிலே சதா சிவதை கண்டவன் நீ.
Believe me, I sincerely did not know, sense, or understand what was being said or taking place. Searching the net, I came to know that it was the highest manifestation of Siva.
On 9.8.2010, Agathiyar revealed that the heat or Gnana Kanal from the practice or Tapas had risen in me.
உண்டான ஞான கனல் மிகுந்த காலம் உயர்வான காலம் இது இந்தக் காலம்.
Agathiyar on 17.10.2010 gives me the good news and consoles me on the bad, too. What is generally achieved through Hatha yoga is now possible through Tapas and Puja, he said. But he pointed out that my health was declining. He asked to see a physician who could bring it back to its former state. He added that with His grace, I shall recover well.
அடையோகம் தன்னில் கிட்டும் சித்தி அவையனைத்தும் தவமொடு வழிபாட்டில் பெறுவாய். ஆனதொரு ஆரோக்கியம் மட்டும் சோடை. ஒளடதமும் பிடகனை அறிந்து ஏற்க்கவே மாற்றங்கள் ஏற்றம் கிட்டும். என் அருளால் பூரணமாய் பரிசுத்தம் காண்பாய்.
Whatever they said did not make any sense until later in 2010, when an excruciating pain in my lower back that came on while in the shower, crippled me momentarily. It ran through my lower back down my right leg. Even then, I could not understand what exactly was taking place.
On 16.1.2011, Agathiyar, who continued to monitor my situation, assured me that all would be fine. He asked me to continue taking the prescription that he gave on 17.10.2010 for another half a Mandalam or 24 days.
வாகடன்கள் தேகத்திற்கு மட்டும் வளத்துடனே அரை மண்டலாம் எடுத்துக் கொள்ள தேகமத்தில் குறை வாரா.
On 9.8.2011, he acknowledged the blissful state I was in. The graceful light of Arutjothi had increased in its immensity, he said. By taking the Siddha path, which reaches Siddhantam, one gains higher states, he added.
ஆனந்த நிலை இப்போ அடைந்திருக்கிறாய். அருள் ஜோதி நிலை பெருகி உள்ளத்தப்பா. விளம்பலாம் சித்தாந்தம் மார்க்கம் தொட்டு சுத்தமுடன் சித்தர் வழி சமயம்பற்றி வின்னமில்லா நிலை பலதும் அடைந்துவிட்டாய்.
After the doctors gave me a clean bill of health, I consulted the Nadi on 26.11. 2011. Agathiyar revealed that the Muladhara Chakra had gained intense heat, hence shutting my systems down. To add to it, my three Doshas, Vata, Kapha, and Pita, were thrown off balance and not in the ratio that keeps good health.
உற்றதொரு மூலாதார சக்கரமும் உயர் விதமாய் உட்டனங்கள் அடைந்ததனாலே உரைக்க வரும் சோர்வும் தேகம் தன்னில். உரைக்கலாம் முக்கூற்று திருப்பும் இப்போ முறையாகச் சம நிலையில் இல்லாதிருக்க சோதனைகள் வந்து நிற்க்கும் அச்சம் மிதந்து.
On 15.2.2013, Agathiyar reiterated that my crown was open and I had gained Mukthi. He asks to stop the search. He shall come for me, he said.
உச்சி திறந்த மைந்தன் நீ அறிவாய் இன்றோ. சுழி திறந்து முக்தி கண்டாய். தேடிய நாடிய காலமெல்லாம் போதும். தேடி வந்து அருள் செய்வோம் இனித்தான் உனக்கு.
21.9.2014 Agathiyar speaks about the chakras functioning perfectly. The Suzhimunai was opened, he repeated again.
ஆதாரம் முறையாய் விளங்கி நிற்கும். முனை திறந்து இருக்கிறாய் இப்போ.
He asked that I write about the Siddha Marga. He shall induce me to write, he said.
தக்கதொரு எழுதிடுவாய் சித்த மார்க்கம் பற்றி. எழுத வைப்போம் சிந்தையிலே கலந்து நாங்கள்.
28.3.2015 Agathiyar tells me I had gained his Jothi and had opened the crown chakra.
நீ உலகில் என் ஜோதியைப் பெற்று விட்டாய். திறந்தோமே உட்சியும் உனக்கும் மைந்தா.
He thanks me for bringing others into the path through my writings.
உண்மையான மார்க்கத்தை உலகிற்கு ஓதி உயர் நிலையைப் பலர் அடைய வைத்தவன்.
He says my home, which was his Vanam, has transitioned into Gnanakottam. Those arriving at my home shall attain the state of Gnanam, he adds. He shall grant his grace here. They shall receive his Arul, Tavam, and Aasi.
இல்லமதும் ஞான கோட்டமாகி இறை ஞான நிலை அடைவார் வருவோர் எல்லாம். அருள் புரிந்தோம் ஞான கோட்டம் தன்னில். அருள் தவம் ஆசி பெற வழிவகுத்தோம்.
On 28.8.2015, Agathiyar mentioned further the changes that had taken place within me, which I was not aware of, and were news to me. He said that his Jothi has expanded in me, and the Suzhimunai has opened.
தேகத்தில் மாற்றங்கள் பெற்று இருக்காய். அகத்துக்குள் அகத்தின் ஜோதி பெருகி தேகத்தில் பல மாற்றம் பல சக்தி கிட்டி முனை திரண்டு இருப்பாயே.
On 18.11.2017, Agathiyar in the Nadi says I was instrumental in some way towards the change others went through. He wants me to maintain a low profile and remain out of the limelight.
அருள் நிலைகள் பெற்றிருக்கின்றார் பல மாந்தரும். மாற்றங்கள் பலர் அடையக் காரணமாய் இருந்தாய். குவலயத்தில் ஒன்றுமே தெரியாதவன் போல் அமர்ந்திருப்பாய்.
In 2018, the pain came back with the same intensity as originally, when a sneeze came over me as I was crossing a street. Shortly after, on 7.10.2018, Agathiyar in the Nadi says that my breath was dislodged and blocked. It had happened in my sleep, he said.
உனக்குத்தான் நித்திரை தவ வாசி காலம் வாசியும் சீர் பிசகி முடங்கித் தான் இருக்கு.
On 8.10.2018, Lord Murugan in the Nadi said that, as age had caught up with me, my spine and hips were tensed. The inner gel at these joints had dried up. This was the reason for the acute pain I was having. He added that with some treatment done earlier, a quarter of the issue was overcome. He told me why I had to go through the suffering. It was to have me sit in one place and do Tapas.
நின் தேகம் தளருது அப்பா. இந்தக் காலம் உன்னுடைய முதுகு எலும்பும் இடுப்பும் சேரும் எலும்பு சந்திப்பெல்லாம் தானே ஒருவித இறுக்கமாய் இருக்குது அப்பா. அங்கே இருந்திட்ட தைலம் அது உலர்ந்து போனது அப்பா. இதுதான் உண்மை. ஆச்சப்பா மின்னல் போன்று வலி தோன்றும் அங்கே. அப்போது தான் துடிதுடித்து நிற்பாய் அப்பா. உனக்கு மருத்துவம் சில செய்ததாலே மாற்றங்கள் கால் பங்கு குணமாகக் கண்டேன். சாற்றனல் இது எதற்கென்று கேள். அகத்தில் நீ அமர்ந்து தவம் தியானம் செய்யச் செப்புகிறேன். அலைச்சலை தவிர்த்துக் கொள்ளு. சில காலம் பனி வேண்டும் என்ன செய்ய. அதற்குத்தான் வர்மா தைலம் வாங்கி அப்பா உன் முதுகு எலும்பில் தடவி தானே வெந்நீரில் ஒத்தடம் தருவாய். சிறப்பாக நரம்புதனை எலும்பு தனை வலுவாகும் லேகியம் இதுவே. இது உன் மேனி திடம் ஆக்குதற்கு சொல்லும் வாக்கு. திறம்படவே நீ நடமாட வேண்டும் அப்பா. தீர்க்கமாய் அதற்குத் தான் நூல் உரைக்க வந்தேன். வந்ததும் சுப்ரமணியன் கட்டளையாக.
He praises me for keeping a low profile yet spreading the wisdom of Agathiyar.
இந்தத் தேசத்தில் சத்தமின்றி அகத்தியரைப் பலருக்கு நீ காட்டினாய் அப்பா. உன் தொண்டை மெச்சுகின்றேன்.
The pain was extremely intense. But neither Agathiyar nor Lord Muruga abandoned me. The next day, 9.10.2018, Lord Murugan comes in a Nadi reading for another devotee and explains how he healed me the night before. "I did treat him yesterday. I have removed his pain. I came as his Jeeva and as the Jeeva Nool or Nadi and treated him. I spoke (through the Nadi) and came (through the devotee) at the same time. I removed his pain by stroking his body with the peacock feathers. He shall gain by sitting in meditation."
செய்தித்தேன் மருத்துவம் யான் கூட நேற்று. மெய்யாக அவன் வலியைப் போக்கினேன். ஜீவ நூலாய் ஜீவனாய் இறங்கி பங்காக அவன் உடலைச் சார்ந்திருந்தது அவனுக்குச் சிகிச்சை செய்தோம். ஆறுமுகன் பேசினேன் இறங்கினேன் ஒரு கணத்தில். நன்றாய் மயில் இராகு கொண்டு சண்முகத்தின் தேகத்தை தடவிய அவன் வலியைப் போக்கினேன். மைந்தனவன் தியான வழி சிந்தைகொள்ள அவன் தனக்கு சக்தி பெருகும்.
On 5.9.2019, Agathiyar came to reveal the reason I fell and lay in front of my bathroom door, crawling or slithering in pain like a snake. This was when he had me sleep in my puja room downstairs. As I wanted to pee in the middle of the night, as I got up, I fell before him. Making my way to the living room, I fell again just before I placed my feet on the staircase to go upstairs. He said the slithering was a sign of Kundalini that had arisen, beginning to move. Her arousal had churned up the heat and fire within. True to what Agathiyar said, it was blissful at the same time. He mentioned further that the third eye and the crown had opened, and I was partaking of the ambrosia within.
மும்மலங்கள் அற்றதொரு தேகம் என்பதாலே, முக்கணும் முறை திறந்து உட்சியும் திறந்து, குண்டலினி உயர்ந்து தான் கனல் எழும்பி, அமிர்தத்தை இடை விடாது உண்டு கொண்டு இருக்கிறாய். குண்டலினி சக்தி எல்லாம் எழும்புவது எல்லாம் குவளையத்தில் பாம்பின் போன்று நெளிய நேரும். ஆனால் ஆனந்தம் ஆனந்தம் அதுதான் என்போம்.
Ramalinga Adigal came on 29.11.2019 and hugged those gathered, inviting us to invite the light within. "Arutperunjothi has taken possession of you. Open up your Atma. Open up your heart to receive him. The Jothi shall come within and embed in you. We are slaves to this Jothi. I am a slave too."
அருட்பெருஞ்சோதி ... வாரும் ஐயா … அருட்பெருஞ்சோதி ஆட்கொண்டானப்ப ... மற்றவர்களும் வாரும் ... உங்களையும் ஆட்கொண்டானப்ப … உங்கள் ஆத்மவை திறந்து வையுங்கள் ... உங்கள் இதயத்தைத் திறந்து வையுங்கள்... ஜோதியினை உன்னுள் பதிந்தது. ஜோதியினை நீ இணைந்து விடு. ஜோதியினை பிரகாசிக்கச்செய். ஆழ்ந்து போ. அனைவரும் ஜோதிக்கு அடிமை. அடியேனும் அடிமை.
On 24.12.2019, Agathiyar, in this final Nadi reading for me, reveals what Gnanam is. The art of transforming the Asudha Degam into a Sudha Degam and later into the Pranava Degam and finally into the Oli Degam is indeed Gnanam. Gnanam then is in knowing this art and making the transformation happen. For this to take place, observe the breath, he says. I needed to know the Tattvas, too, he adds.
அசுத்த தேகம் சுத்த தேகமாகி பிரணவ தேகமாகி ஒளி தேகமாகும் வித்தையே ஞானம். அதற்குத் தியானத்தில் வாசியைக் கவனி. உடல் குறு தத்துவங்களை அறிய வேண்டும்.
On 30.1.2020, Agathiyar surprised me by asking me to restart the Vaasi or Pranayama practice learned from Tavayogi that he had asked to discontinue at the peak of my back pain in 2010. He said this was the right time to start this practice, as currently, my breath was at Svadhishthana, and that it was about time it opened up. He asks that I sit before him and meditate. During these moments, I was to carry out the cleansing breath as taught by Tavayogi. Just the important ones he added. He asks to remain silent in these moments and focus on my breath. He said that I shall sense a coolness within. The breath shall touch the Suzhimunai and swirl, he said. He asks to travel along my seven Chakras. That journey shall awaken my Chakras, he said further. Finally, he said that after traversing these Chakras, when it touches the seventh, I shall know my purpose here.
இத்தருணம் மான் மூச்சு குளத்தில் இருக்கிறது. அவை திறக்கும் தருணம் வந்தது. இப்பொழுதுதான் நீ உமது பயிற்சியினை தொடங்க வேண்டும். இந்நிலையில் அச்சக்கரம் முற்றும் திறந்து விடும். தினமும் காலையில் குளித்து வெறும் வேஷ்டி அணிந்து என் முன் அமர்ந்து தியானம் செய்து வா. தியான முறையின் பொது உமது குரு கூறிய சுவாச சுத்திகரிப்பு பயிற்சியினை செய்து வா. அனைத்தும் வேண்டாம். மூல பயிற்சி மட்டும் போதும். அதை நீ செய்து வர உனக்குள் ஒரு தனி குளிர்ச்சி ஏற்படும். அந்நிலையில் நீ அமைதி கோல். உனது மூச்சில் கவனம் கோல். உமது மூச்சு உமது சுழிமுனை தோட்டு சூழும். உமது ஏழு சக்கரங்களில் பயணம் செய். அப்பயணம் உமது சக்கரங்கள் ஒவ்வொன்றாய் பூர்த்தி செய்யும். மூலாதாரம், ஸ்வாதிஷ்டானம், மணிபூரகம், அனாகதம், விசுத்தி, ஆக்கினையென ஏழாவது சக்கரம் தொடும் நிலையில் நீ உனது பிறவிக்கான பலனை அறிவாய்.
Ramalinga Adigal came on 14.5.2020 to explain further that when I reach his state, an energy will come within without my knowledge. That is Suzhimunai, he said.
எனது நிலையை நீ தொடும்போது உன்னை அறியாது உன்னை நோக்கி ஒரு சக்தி உன்னுள் இறங்கும். அதுவே சுழிமுனை.
Agathiyar allayed my fear, telling me that I shall witness many changes taking place within. He asks not to fear as he lists them out. Due to the activation of the Chakras, he said, my body shall emit a foul smell. I shall have constipation. I shall urinate often. He added that the "Agathiyar Kuzhambu," a herbal preparation that detoxifies, which I took on 27 June 2022, helped in expelling the excesses in the three Doshas, bringing on a balance. But he also said that there is still more filth that shall have to be expelled in due time. He asks to take lots of warm water. He asks to carry out the said practice.
உடலில் பல மாற்றங்கள் கண்டறிவாய். பயம் கொள்ள வேண்டாம். இச்சக்கரங்கள் புணர்ச்சியால் உன் உடலில் ஏற்படும் மாற்றங்கள், துர்நாற்றம் வீசும், மல சிக்கல் ஏற்படும், கழிவு ஆகும், சிறுநீர் அதிகம் வெளியேறும். வெந்நீர் அதிகம் அருந்து. அன்று நீ உண்ட குழம்பினாள் உன் உடலிலிருந்து வாத, பித்த, கபம் சற்றே அகன்றது. இன்னும் இருக்கிறது. அவை அகலும். இப்பயிற்சியினை மேற்கோள்.
The pain that I had endured in the years between 2010 and 2012 in my lower back originally, over time moved to the groin, at times the left and other times the right, and the testes, and later to the chest, and then the left of my neck and the back of my head. It resulted in pain in the left ear, too. The pain and discomfort after holding base at those places mentioned would leave after several days on its own accord for the next campsite. Excessive wind would be expelled from the body during these times.
On 22.8.2022, upon waking up and stretching myself in bed at 6.40am, I felt a pull and a tug of a nerve right below the navel. It brought on a swirling sensation followed by a chillness. My whole body became numb right to the tips. Soon I felt nauseous and had the urge to pee and urine. I collapsed twice on the way to the toilet, picking myself up each time. Back from the toilet, all was fine. It was blissful, though.
The next day, I woke up at 7.20am to go to the loo, but I could not pee. I fell again. I picked myself up and climbed onto the bed. My body became numb from the shoulders down. I lay like a dead log on my bed. Although I could not move even an inch of my torso, I was able to see, hear, and talk, and was aware of what was happening to me. I asked myself if this was what a dead body would feel like. Soon, the experience went away.
Seeking answers to what had taken place, Agathiyar cleared the air later. He told me not to worry and said that the stagnated "water" was released. Nevertheless, he gives a warning to all of us. When the chakras are activated late in life, it can have some adverse results on our bodies. When the heat of Tapas increases in our body, blood flow will be less, bringing on numbness. This would result in urinary and excretory problems.
கவலை கொள்ள ஒன்றுமில்லை. தேங்கி இருந்த நீர் வெளி கொண்டது. ஆனபோதும் முதிர்ந்த நிலையில் சக்கரங்கள் திறப்பதனால் உதிர வாட்டம் கொண்டுள்ளது. ஆகையால் எண்கள் மேரு பெறும். ஆங்கில மருத்துவம் கொண்டு அதனைச் சுத்தம் செய்து கோல். முதிர்ச்சியில் சக்கரங்கள் திறக்கும்போது அவ்வுடல் சில பாதிப்பினை ஏற்றுக்கொள்ளும். ஆகையால் மருத்துவம் உனக்குத் தேவை. உனது உடலில் உஷ்ணம் ஏற ஏற உதிரம் குறையும். உதிரம் குறைந்தால் உடல் மறுத்துப் போகும். உடல் மறுத்துப் போனால் சிறுநீர் கோளாறு கழிவில் கோளாறு. மருத்துவம் கொண்டு அதைச் சீர் படுத்திக் கொள்.
Ramalinga Adigal tells me, "Use your breath to fan the Jothi. It shall travel through Sushumna and touch Ajna. Then the Jothi is seen. Carry out Nadi Sudhi to raise the Prana. Now it does not move in both nostrils. When it travels in both nostrils, you shall then rest in completeness or Sudha Paripuranam. Dhyana will be yours then. You are one with the Prana. Pay attention to it. The changes in you are but discharges. It shall leave your body. Do not worry. What you are doing is Tavam. Agathiyan has accepted and received it. We shall continue working on your insides and from within.
பிரணவத்தை கொண்டு ஜோதியை சுடர் விடச்செய். சுஷும்னா வழி சென்று ஆக்கினை தொடும். பின்னர் ஜோதி தெரியும். நாடி சுத்தி செய்து பிரணவத்தை உயர்த்தவும். இப்போது இரு நாசியில் செல்ல வில்லை. இரு நாசியில் செல்லும் கால் பிரணவம் இடகலை பிங்கலையில் சீராகச் செல்லும் தருணம் சுத்த பரிபூரணத்தில் நீ ஆழ்ந்து இருப்பாய். தியானம் என்பது உனது பரிபூரணம் ஆகும். உனது பிராணவத்தில் கலந்திருக்கிறாய். பிரணவத்தில் கவனம் செலுத்து. உன்னுள் ஏற்படும் மாற்றங்கள் யாவும் கழிவுகள். அகன்று போகும். கவலை வேண்டாம். நீ செய்தது யாவும் தவம். முயற்சி யாவும் அகத்தியன் பெற்று விட்டான். உள்ளிருந்து யாவும் நடத்துவோம்.
The swirling sensation felt for several weeks in the abdomen just below my navel was regularly felt in the crown of my head, but with a lesser intensity. I guess this is what Agathiyar meant when he said I shall feel a magnetic wave arise. A couple of days later, it seemed more like a flowering of petals and was blissful.
On 19.10.2022, as I lay on my sofa in the living room with my eyes closed, my finger that was touching the crown of my head could feel a pulse. This is usually observed in small children. Agathiyar told me not to let anyone lay their hands on my head. It was there for some time. A chillness and swirling that is akin to a flowering, more intense each time I bring my attention to it, goes on irrespective of my daily activities. Following the flowering in the crown that goes on without my participation or action, I asked Agathiyar what I should do further. His reply was to do nothing and that it shall do its work. Agathiyar said the energies will do the rest.
On 7.5.2023, I threw up bile (pittam) and phlegm (kapam) and expelled wind (vaatam) all at a go. It was as if a dam had been opened. It was painful, bitter, and distasteful. The dinner I took came with it. Though disgusting to air and read, I have to relate the phases as Agathiyar had told me that my readers should be made aware of the changes that come with the asking for Siddhahood. While I threw up, I was laughing away, as it was blissful, just as Agathiyar had pointed out some years back when I writhed in pain as the body spontaneously slithered like a snake. The body pains that came on during the day vanished after throwing up.
The whole body aches, pain felt in the left testicle, the numbness that Agathiyar spoke about in the fingers, and the drying out of gel in the knees that Agathiyar had previously mentioned became obvious. As old age and deteriorating health could contribute to all these signs and symptoms, I went for a medical checkup and was given a clean slate. I guess these are the workings of the mysterious energies that once lay dormant and asleep, working their way up and beyond, as Agathiyar mentioned. The swirling in the crown of the head comes on as it pleases without my effort. It drenches my brain to say. It cools my head. Sexual urges were in overdrive. I guess I understand now why big names in this industry have flawed and fell. The house is in a mess as these renovations are taking place within. It is the price we pay for eternal bliss that comes with the coarser vibrations and the frequencies in the gross matter reaching subtler nature and finer levels of tuning, materialization, and existence.
What can I say of the Siddhas? If Tavayogi, in bringing me to the abodes of the Siddhas in the jungles, pointed to the skies and told me the Siddhas were showering us with flower petals, Agathiyar told me that the skies had opened up both in Kallar and AVM during his Jayanthi puja. During a Sivarathri, he said that the Prapanjam had split open and was showering its goodness on those who tap it. What was shown to me outside began to be seen and experienced within. Taking up the practice that Tavayogi gave, and in going within, as Agathiyar directed, the opening of the Chakras and their subsequent flowering began. Contrary to the hype that raising the Kundalini brings on powers or control or Siddhis, I came to understand that, in fact, it leads us to gaining Gnanam or divine wisdom. Agathiyar reiterated that when one starts the journey of going within, the result is Gnanam. Agathiyar said that all this while I had gained external knowledge or Ulaga Gnanam. Now it was time to gain Gnanam that was going to serve me. Agathiyar says just as no one can predict the path the Kundalini takes, so is it with Gnanam, that it shall vary among people. Hence, he says that he cannot say exactly what shall take place.
ஒருவன் தனக்குள் உள்வாங்கி அவனுள் பயணம் துவங்கும் நேரம் அப்பயணம் தரும் பாதிப்பே ஞானம். அவை ஒவ்வொருவருக்கும் மாற்றம் பெரும். ஆகையால் அவை நான் இதுதான் என்று சொல்ல இயலாது. நீ இதுவரையில் கண்ட ஞானம் உலக வாழ்க்கை ஞானம். இனி காணப்போவது உனக்கான ஞானம்.
True enough, that is what he told another soul who is going through this phase. Agathiyar has me translate and pass her the message that came through a devotee on 16.5.2025. He spoke about the breath. He said that one needs to bring more Prana into the cells through the practice of Pranayama. He explains that as each action of ours and its corresponding experiences are registered in these cells, for one who is keen to see these changes, he or she has to pick up the tool that is Pranayama. In doing so, the Pranayama within will be energized and bring forth certain chemical reactions. One has to feed the burning fire within, thus cleansing the body. He says that with extreme activity in the third eye comes a cooling effect in the crown of the head. She was asked not to mind this but again to focus on the breath. With the swirling of the Chakras, the body would become lethargic and weak. To correct this, she has to do Yoga practices both in the mornings and evenings. He adds that one has to be diligent and serious in doing these practices. This will rid the inconveniences and discomfort in the body and with the internal cleansing, the Chakras will be pushed to higher levels. In these instances, one has to stay focused and not be led astray by the results.
ஒரு மனிதன் தன்னுடைய வாழ்நாளில் செய்யக்கூடிய அணைத்து செயல்களும், இந்த உடலில் ஒவ்வொரு அணுக்களிலும் பதிவு செய்யப்படுகிறது. அந்த செயல் பாட்டின் வினை பொருளாகத்தான் அவன் அனுபவங்களும் அமையக் கூடும். அதைக் கடக்க எண்ணுபவன், சில வித்தைகளைக் கையாள வேண்டும். அதாவது உடலில் உள்ள ஒவ்வொரு அணுக்களிலும் இருக்கக் கூடிய அனுபவ அலைகளைப் பிரித்து எடுத்து தீக்கு இரையாகி அதனைக் கொண்டே உடலைத் தூய்மை செய்தல் வேண்டும். இதைச் சித்தர் வழிமுறைகளைக் கொண்டே செய்யவல்லது தகுந்த ஒன்றாகும். உடலை ஒரு கருவியாக்கி சுவாச பயிற்சி மூலமாக ஒவ்வொரு அணுக்களிலும் ஊடுருவ வேண்டும்.
இதனை மேற்கொள்ளும்போது, உடலில் பிரதானமாக இருக்கக்கூடிய பிராண வாயு சீர் செய்யப் பட்டு சில திரவியங்களை உட்பத்திற்குள்ளாகும். அந்த தருணத்தில், மன அலைகள் சிதறாமல் ஒரு முக படுத்தி சுவாசத்தை ஒன்று திரட்டிக்கொண்டே இருக்கப் பழகிக்கொள்ள வேண்டும்.
கண் புருவ பூட்டில் பிராணாவாயுவின் அழுத்தம் காரணமாகவும் அதன் பிரதி பலனாக சிரசில் குளிர்ச்சி உண்டாகுவதும் இயற்கையே. அதனைப் பொருட்படுத்தாமல் சுவாசத்திலே திளைத்திருத்தல் நல்ல பலனைத் தரும்.
சக்கரங்களின் சுழற்சி மிகுதியால் உடல் சற்று தொய்வுற்றே இருக்கும், அதனைச் சரி செய்யவே காலையும் மாலையும் யோகத்தில் ஈடுபட்டு வர, உடல் உபாதைகள் நீங்கி தூய்மை பெறவே சக்கரங்கள் மேல்நிலைக்குத் தள்ளப்படும். அதுவரை செய்யும் முயற்சிகளை ஊக்கத்தோடு செய்து வருக.