Thursday, 11 October 2018

THE FOUR STAGES

பாராட்டு பாடல் (அறியா பயணம்) 

அனு பல்லவி 

அறியா பயணம் தொடர்ந்தோமே 
நாம் இங்கே 
அழியா நிலை பெற்றோமே 

மௌன ஞானம் நீயும் அளிக்க 
கருணை விழி நீ திறக்க 
என்ன தவமோ என்ன வரமோ 
உனது பதம் சரண் அடைய 
ஈசா அகத்தீசா தரிசனம் நீ தந்தாய் 

பல்லவி 

போற்றிட போற்றிட துன்பங்கள் விழகிட 
போற்றிட போற்றிட நோய் விலக 
போற்றிட போற்றிட துயர் மறைய 
அருள் பொழிவாய் குருவே 

தந்தன தந்தன கவசமாய் நின்றிட 
தந்தன தந்தன திரைவிலக 
தந்தன தந்தன ஞானத்தை பெற 
ஒளியாய் மாறினோம் 

அறியா பயணம் தொடர்ந்தோமே 
நாம் இங்கே 
அழியா நிலை பெற்றோமே 

அறியா பயணம் தொடர்ந்தோமே 
நாம் இங்கே 
அழியா நிலை பெற்றோமே 

சரணம் 1 

குரு நான் என்று அறிமுகம் செய்தவர் 
ஊழ்வினையை அறிய செய்தாய் 
யாகம் அதில் சுடர் ஒளியாய் 
வினையாவும் நீயே ஏற்றாய் 

ஞானம் அது வழங்கிட வந்தவர் 
ஞான கோட்டம் வந்தமர்ந்தாய் 
அன்னம் இட அமுத சுரபியாய் 
பசியாவும் தீர்த்தாய் 

இவ் வாழ்வின் பயன் கண்டோம் 
இனி ஏது துயரம் அப்பா 
உந்தன் நாமம் இங்கு சொல்ல சொல்ல 
மனம் சாந்தம் நிரம்பி இங்கு வழியுதே 

அட உன்மேலே ஆசை அப்பா 
என் மெய் எல்லாம் குளிர்ந்ததப்பா 
மதி நிறைந்து ஒளிர்ந்ததப்பா 
நீயே பரமானந்தம் 

போற்றிட போற்றிட துன்பங்கள் விழகிட 
போற்றிட போற்றிட நோய் விலக 
போற்றிட போற்றிட துயர் மறைய 
அருள் பொழிவாய் குருவே 

தந்தன தந்தன கவசமாய் நின்றிட 
தந்தன தந்தன திரைவிலக 
தந்தன தந்தன ஞானத்தை பெற 
ஒளியாய் மாறினோம் 

சரணம் 2 

ஓர் மகனாய் உன்னிடம் வந்தேன் 
சாலோக்கிய நிலை அறிந்தேன் 
சரியை பின் கிரியை உணர்ந்தேன் 
சாமீப்பியமாக நின்றாய் 

யோகத்தால் அமுதம் பரவிட 
சாரூப்பிய படி அடைந்தேன் 
ஞானத்தின் கதவு திறந்திட இனி 
சாயுச்சியம் எந்நாளோ 

இந்நிலையை நான் அடைய 
சற்குருவாய் வந்தாய் அப்பா 
உன்தன் அழகை இங்கு ரசிக்க ரசிக்க 
மனம் பரவசமாகி மகிழுதே 

அட உன்மேலே ஆசை அப்பா 
என் மெய் எல்லாம் குளிர்ந்ததப்பா 
மதி நிறைந்து ஒளிர்ந்ததப்பா 
நீயே பரமானந்தம் 

போற்றிட போற்றிட துன்பங்கள் விழகிட 
போற்றிட போற்றிட நோய் விலக 
போற்றிட போற்றிட துயர் மறைய 
அருள் பொழிவாய் குருவே 

தந்தன தந்தன கவசமாய் நின்றிட 
தந்தன தந்தன திரைவிலக 
தந்தன தந்தன ஞானத்தை பெற 
ஒளியாய் மாறினோம் 

அறியா பயணம் தொடர்ந்தோமே 
நாம் இங்கே 
அழியா நிலை பெற்றோமே 
மௌன ஞானம் நீயும் அளிக்க 

கருணை விழி நீ திறக்க 
என்ன தவமோ என்ன வரமோ 
உனது பதம் சரண் அடைய 
ஈசா அகத்தீசா தரிசனம் நீ தந்தாய் 

போற்றிட போற்றிட துன்பங்கள் விழகிட 
போற்றிட போற்றிட நோய் விலக 
போற்றிட போற்றிட துயர் மறைய 
அருள் பொழிவாய் குருவே 

தந்தன தந்தன கவசமாய் நின்றிட 
தந்தன தந்தன திரைவிலக 
தந்தன தந்தன ஞானத்தை பெற 
ஒளியாய் மாறினோம்

Inspiration for the lyrics for the above song from Raagawave Production/ AVM's "Agathiyar Geetham" was taken from the scriptures, upadesam from our gurus and our experiences walking the path shown.

The Siddhas realized that each person is an individual in his known right having gained experiences through several births and advancing spiritually at their own pace. Understanding this, the Siddhas drafted four stages on the path of the soul's evolution.

Carefully the Siddhas paved the path where one would have to go through four stages towards Shivahood or Godhead in a systematic way. They are namely: Sariyai, Kriyai, Yogam and Gnanam. Man confirms to any one of this stage according to his temperament and nature; beliefs and thoughts; and upbringing and faith. 

"Shivagnana Siddhiyar Supakkam" speaks about this. 

The first stage Sariyai (Taatamaargam) - adopting the role of the servant of God, one cleans the temples, sweeps the floors, decorates God's abode with flower wreaths and garlands, lights the sacred lamps,  joins in chanting the glories of Shiva,  attends to the gardens and flower beds, cooks prasad for God and devotees, serves the visiting devotees of Shiva and attending to their needs, thus they live in the world of Shiva. 

Next, Kriyai (Sarputramaargam) - adopting the role of the son, one performs rituals and worship of Shiva daily, offering incense, articles for ritual ablution of the idol, food offerings, invokes and invites the deity, worships and eulogizes God with love, offers flowers, and keeps alive the sacrificial fire, thus the devotees abides close to Shiva by performing these deeds.

The third Yogam (Sagamaargam), - observing Ashtanga Yogam, taking control of the senses, regulating the breath, realizing the essence of the six adhara kundalini chakras and worshiping their presiding deities, ascending to Brahma Randhra and inducing the lotus bud to blossom, stimulating the sun mandala there and taking on the resulting ambrosia spread all through the body, worshiping and meditating on the effulgent Shiva, these devotees get the form of Shiva.

The final path, Jnanam (Sanmaargam), - taking in the wisdom from all the holy scriptures, the devotees merges with Shiva.

P. Thirugnanasambandhan in his "The Concept of Bhakti" published by the University of Madras, 1971, clearly explains these stages.
"The soul inspired by the highest goal of communion with God passes gradually from one stage of spiritual enlightenment to another. Starting from the first rung of the ladder, as the servant of God, the soul practices Carya, consisting in external duties such as cleaning and lighting God's temples, adorning the images of God with garlands, praising God and attending to the needs of devotees. For these deeds the soul is rewarded with Saloka or dwelling in the region of God."
"From being a servant, the soul in the Kriya stage becomes a son of God, and renders more intimate service than before, such as invoking God's presence, serving him with love and praise and other acts of service like Sivapuja, besides attending to the burning of incense, collecting flowers etc. the reward for service of this type is Samipya or dwelling near God."
"In the next stage of Yoga, the Sakha Marga the soul becomes the friend of God and thus is nearer God. Withdrawing its senses from the material objects, it concentrates on the contemplation of Siva. This is rewarded by Sarupya, which is to have the same form as Siva but not the essence."
"The soul has to progress further in the Jnana Marga to reach the final goal of Sayujya from where there is no return. Sayujya is a state of union of God and soul, a mysterious union of either, so that God and soul exist with their respective attributes, the former as the source of bliss and the latter as the recipient of the same."
The various paths and stages on spiritual development and the respective stages of Mukti as revealed in "Shivagnana Siddhiyar" is translated by G. Vanmikanathan in his "Pathway to God Trod by Saint Ramalingar." To aid us in our understanding better, G. Vanmikanathan categorizes the famous four Samayakuravars (also known as Naalvar or Naayanmaar’s) in the respective stages of spiritual development. 

Saint Thirugnaanasambandhar as a follower of the Jnanam-Sariyai Maargam; 

Saint Thirunaavukkarasar is identified as one who followed the Jnanam-Kriyai Maargam;

Saint Sundaramoorthi Swamigal as a follower of the Jnanam-Yogam Maargam, and 

Saint Maanikkavaachakar as the follower of Jnanam-Sanmaargam. 

Ramalinga Adigal too has spoken of the various stages of spiritual experiences.

Siddha Sugabramar in his "Gnana Suthiram" reveals how these stages are gained.

When the Parama Guru arrives, 
The path of Sariyai shall arise, 

Slowly when the path of Sariyai is trod, 
Kriyai path shall arise shortly, 

Upon walking the path of Kriyai, 
Son, the Yogam path will clearly arise, 

Walking the path of Yogam, 
The Jnanam path shall appear.

Siddha Shivavaakiyar reveals the corresponding state achieved while treading the path.

Upon entering Sariyai, Salokyam shall one receive, 

Through Kriyai, Saameepam shall he reach, 

In Yoga, Saarupam shall be attained, 

Jnanam, these four, Saayutchyam shall one attain.

Siddha Kunangkudi Masthan Sahib pleads of Agathiyar for the experience of all these stages in the 52nd verse of his  "Agasthiyar Satagam."

Agathiyar has safely brought us through these stages with his close guidance and advice. We can never repay the debt. His compassion and love keeps us alive till this day.