Wednesday, 27 February 2019

VENNILAA KANNI

தன்னையறிந் தின்பமுற வெண்ணிலா வே - ஒரு
தந்திரநீ சொல்லவேண்டும் வெண்ணிலா வே.

நாதமுடி மேலிருந்த வெண்ணிலா வே - அங்கே
நானும்வர வேண்டுகின்றேன் வெண்ணிலா வே.

சச்சிதானந் தக்கடலில் வெண்ணிலா வே - நானுந்
தாழ்ந்துவிழ வேண்டுகின்றேன் வெண்ணிலா வே.

இராப்பகலில் லாவிடத்தே வெண்ணிலா வே - நானும்
இருக்கவெண்ணி வாடுகின்றேன் வெண்ணிலா வே.

தேசுநிற மாய்நிறைந்த வெண்ணிலா வே - நானுஞ்
சிவமயம தாய்விழைந்தேன் வெண்ணிலா வே.

போதநடு வூடிருந்த வெண்ணிலா வே - மலப்
போதமற வேண்டுகின்றேன் வெண்ணிலா வே.

ஆருமறி யாமலிங்கே வெண்ணிலா வே - அரு
ளாளர்வரு வாரோசொல்லாய் வெண்ணிலா வே.

அந்தரங்க சேவைசெய்ய வெண்ணிலா வே - யெங்கள்
ஐயர்வரு வாரோசொல்லாய் வெண்ணிலா வே.

வேதமுடி மேலிருந்த வெண்ணிலா வே - மல
வேதையுள வேதுசொல்லாய் வெண்ணிலா வே.

குண்டலிப்பால் நின்றிலங்கும் வெண்ணிலா வே - அந்தக்
குண்டலிப்பால் வேண்டுகின்றேன் வெண்ணிலா வே.

ஆதியந்த மென்றுரைத்தார் வெண்ணிலா வே - அந்த
ஆதியந்த மாவதென்ன வெண்ணிலா வே.

வித்திலாம லேவிளைந்த வெண்ணிலா வே - நீதான்
விளைந்தவண்ண மேதுசொல்லாய் வெண்ணிலா வே.

முப்பொருளு மொன்றதென்பார் வெண்ணிலா வே - அந்த
மூன்றுமொன்றாய் முடிந்ததென்ன வெண்ணிலா வே.

நானதுவாய் நிற்கும்வண்ணம் வெண்ணிலா வே - ஒரு
ஞானநெறி சொல்லுகண்டாய் வெண்ணிலா வே.

ஞானமய மாய்விளங்கும் வெண்ணிலா வே - என்னை
நானறியச் சொல்லுகண்டாய் வெண்ணிலா வே.

வாசிவாசி யென்றுரைத்தார் வெண்ணிலா வே - அந்த
வாசியென்ன பேசுகண்டாய் வெண்ணிலா வே.

ஐந்தலைப்பாம் பாட்டுகின்றார் வெண்ணிலா வே - அவர்
அம்பலத்தில் நின்றதென்ன வெண்ணிலா வே.

ஓரெழுத்தி லைந்துண்டென்பார் வெண்ணிலா வே - அது
ஊமையெழுத் தாவதென்ன வெண்ணிலா வே.

அம்பலத்தில் ஆடுகின்றார் வெண்ணிலா வே - அவர்
ஆடுகின்ற வண்ணமென்ன வெண்ணிலா வே.

அந்தரத்தில் ஆடுகின்றார் வெண்ணிலா வே - அவர்
ஆடும்வகை எப்படியோ வெண்ணிலா வே.

அணுவிலணு வாயிருந்தார் வெண்ணிலா வே - எங்கும்
ஆகிநின்ற வண்ணமென்ன வெண்ணிலா வே.

அண்டபகி ரண்டமெல்லாம் வெண்ணிலா வே - ஐயர்
ஆட்டமென்று சொல்வதென்ன வெண்ணிலா வே.

அம்பரத்தி லாடுகின்றார் வெண்ணிலா வே - என்னை
ஆட்டுகின்றார் இம்பரத்தே வெண்ணிலா வே.


Just as we are always told to aim for the highest, Ramalinga Adigal did not settle for a place at the feet of Shiva but instead asked to be placed with the new moon or crescent that adorns his tresses. Tavayogi asked us to worship Agathiyar. Agathiyar asked to worship Ma. Ma asked to conduct daily abhisegam. Today she has shown us to Father Siva. It is said that Erai is a thief; he steals your heart; he comes in the middle or dead of night; he comes without announcing; he comes when least expected; he consumes you; he leaves you desperate and yearning for him; his thought never leaves us after that. Siva has stolen my heart tonight too. 

Many saints realized their devotion or bakti slowly evolve or grow to that of love or kadhal for Erai. Swami Saravanananda describes devotion as the thawing and melting of the mind (intellect) while love to mean the thawing and melting of the soul (heart).

Swami Saravanananda has beautifully captured Ramalinga Adigal's experiences from his Thiruarutpa in his English translation of the Agaval published by the Ramalinga Mission, Madras. 
... this body has to be first purified of all its dross and veils and made a fit receptacle to receive the divine radiance. With the aid of this radiance, the illusory human body can be transformed into a pure body (sudha degam) followed by the body of sound (pranava degam) and finally into a Gnostic body (gnana degam). 
Swami Saravanananda reminds us again as all the saints have, that "this body alone is considered as the proper vehicle for the attainment of mukti. One is not assured that he might obtain another human birth. Man by losing his physical frame, has forfeited the experience of sachidananda. Leading a life based on exterior ephemeral state is no life at all; it is mere existence."

Let us come out of a life of mere existence to fully live this life, transforming both our body and thoughts towards the higher states. For the ball to start rolling, we need to go down on our knees and beg for Erai's mercy, to pardon us for all our wrong doings and pray that he absolves all our karma. We need to take a resolution to change a new leaf and walk the path of the saints before us. 

Ramalinga Adigal tells us that it is achievable in one life time and proofed it.
The aim of human life is to realize and gain the divine felicity in this world itself while there is yet time. Those who have attained the acme of creation, the human birth, must hasten to understand and achieve while there is yet time, the delightful bliss of the soul.
The atmas or souls in the cosmic space is said to be of three types namely: immature, transitional, and mature. 
Due to the differences in the levels of will, wisdom and action (karma) that are found in the cosmic space, atmas have come to possess threefold bodies (karmic, pranava, gnana).
The aspirant pours out his soul to the lord and prays fervently to mitigate their sufferings (other beings). Slowly, his body through the intensity of concentration of the mind begins to generate the flame of tapas, known as psychic heat.... Slowly the quantity of psychic heat is increased due to intense meditation and concentration on the universal effulgence.
What is this transformation that is spoken of so often all about? Swami Saravanananda quotes from the Agaval (verses 1449‐ 1473) on this transformation that took place in Ramalinga Adigal.
The skin has become supple; nerves function intermittently; bones have become soft and the tendons have lost their grip over the muscles; blood has congealed and semen has condensed into a solid ball; petals of the brain blossom and elixir fills up the body system; face glows and breath becomes peaceful; hairs rise on end and tears well up; mouth utters the name of the lord and the sound of OM pours into the ears; body becomes cooled and hands rise up in salutations; mind ripens and melts and wisdom fills up the mental frame; the ever pervading feeling has come to stay; egoism vanishes and the soul attains bliss; impurities get destroyed and purity alone remains; illusory tendency vanishes and a longing for god’s grace swells up…
"Thus the process of transmutation being completed and perfected, the aspirant becomes the possessor of a golden body. This body with shrunken skin has become ever youthful", an affirmation made by Ramalingam himself.
It has shaken off sleep, hunger, thirst, diseases from the system. It has been filled with divine light; it has developed immunity from all kinds of destructive forces.
Swami Saravanananda explains further, 
At whatever age the aspirant gains illumination or the effulgence enters in him or emanates from within, some remarkable changes take place in the body frame. The divine light seems to change the very structure of the DNA’s and RNA’s in each and every cell of the body, with the result, that they seem to function in the opposite direction.
Swami Saravanananda says the whole body of Ramalinga Adigal was soaked with divine bliss and every cell of his body began to enjoy the felicity. It is said that each cell of the body possesses partial consciousness and rudiments of intelligence. The divine light that passes into the cell makes them fully awakened into perfect or near perfect intelligence. The result is the perfect immortal physical body. Ramalinga Adigal compares the process of illumination of the cells with marriage with the compassionate celestial lady, hence the reason the saints fell in love with Erai.