Sunday 27 December 2020

REVISITING THE BREATH 2

Agathiyar told us he was in us and all of creation as vibration or அதிர்வு. Tavayogi in giving us an idea of how creation took place in his book "Andamum Pindamum" and "Atma Thathuvam", quotes Supramaniar Gnanam 32, where it is revealed that in the beginning there was a sound that triggered a vibration and was felt in the Paraparam. This first vibration created from the first sound was known as Akaaram. The vibratory waves that prolonged and sustained this first sound came to be called Ukaaram. Maakaaram was the resulting vibration that contained these vibratory sounds. The three came together as "that", which was to become the source of all creation, known as AUM. 
"ஆதியிலே பரா பரத்திற் பிறந்த சத்தம்" என்ற வரியின் மூலம் முதன் முதலிலே ஒலி தோன்றியது. ஒலி உண்டாவதற்கு உரிய முதல் அதிர்வு நிலையே அ காரம் எனப்படுவது. இரண்டாவது அதிர்வு நிலை நீடிப்புக்கு உ காரம் எனப் பெயரிட்டனர். மேற்கண்ட இரண்டு அதிர்வு நிலைகளையும் ஒரு எல்லைக் கோட்டிற்குள் காத்து நிற்கும் அதிர்வு நிலையை ம காரம் எனப் பெயரிட்டனர்.
The principle factor that drives the universe, cosmos, and consciousness is A U, M that takes the form and sound of the pranavam. From https://www.ananda.org/yogapedia/aum/ we learn the same that "AUM is the vibration by which the Supreme Spirit brings all things into manifestation. Paramhansa Yogananda has explained that everything -  all matter, all energy, all thoughts -  exists in AUM." We read further that "AUM, therefore, encompasses the three vibratory energies required to create, preserve, and destroy, and each of these energies vibrates at a different frequency. The three letters of AUM represent these three vibrations inherent in creation.
ஆகவே அண்டத்தில் ஏற்பட்ட மூலமான அ, உ, ம என்ற மூன்றும் சேர்ந்து அண்டத்தை இயக்குகிறது. அதேபோல் பிண்டத்தில் ஏற்படுகின்ற அ, உ, ம அதிர்வு நிலையால் சரீரம் இயங்குகின்றது. 

அண்டங்கள், பிண்டங்கள், பேரண்டங்கள், பிரபஞ்சங்கள் அத்துனைக்கும் மூலகர்த்தாவாக இயங்குகின்ற அ, உ, ம சேர்வே ஓம் என்ற பிரணவம் ஆகும். 

Tavayogi quotes a song by Agathiyar as a reference to the above. 

ஓமென்ற பிரணவமே ஆதி வஸ்து
உலக மெல்லாந் தானிறைந்த யோமசத்தி
தானென்ற சத்தியடா எவரும் தானாய்
சதா கோடி மந்திரத்துக்கு உயிராய் நின்று
ஆமென்று ஆடினதும் ஓங்காரம் தான்
அடி முடியாய் நின்றதும் ஓங்காரம் தான்
நாமென்ற ஓங்காரம் தன்னிலே தான்
நாடி நின்ற எழுவகையும் பிறந்தவாறே.

- அகத்தியர் அந்தரங்க தீட்சாவிதி
மேற்கண்ட பாடல்மூலம் ஓம் என்கின்ற பிரணவம் தான் ஆதி என்பதும், அந்த ஆதி வஸ்துவே உலகமெல்லாம் நிறைந்து நிர்கின்ற ஆதி சக்தி. அந்தச் சக்தியே எங்கும் செயல்படுகின்றது. முதலும் முடிவுமாக இருப்பது ஓங்காரம்தான். இந்த ஓங்காரத்திலே இருந்துதான் எழுவகை பிறப்பு உண்டாயிற்று. இந்தப் பிரபஞ்ச மூல ஆற்றலானது ஆதியிலே பிரிக்க முடியாத ஆதி அணூ பரமாணு ஆகும்.
From https://www.physicsclassroom.com/class/sound/Lesson-3/Reflection,-Refraction,-and-Diffraction we learn further.
Like any wave, a sound wave doesn't just stop when it reaches the end of the medium or when it encounters an obstacle in its path. Rather, a sound wave will undergo certain behaviors when it encounters the end of the medium or an obstacle. Possible behaviors include reflection off the obstacle, diffraction around the obstacle, and transmission (accompanied by refraction) into the obstacle or new medium. 
A reverberation often occurs in a small room with height, width, and length dimensions of approximately 17 meters or less. Perhaps you have observed reverberations when talking in an empty room, when honking the horn while driving through a highway tunnel or underpass, or when singing in the shower. 

Curved surfaces with a parabolic shape have the habit of focusing sound waves to a point. Sound waves reflecting off of parabolic surfaces concentrate all their energy to a single point in space; at that point, the sound is amplified. Parabolic-shaped satellite disks use this same principle of reflection to gather large amounts of electromagnetic waves and focus it at a point (where the receptor is located). 
We understand now why the inner sanctum of temples was small. The sannadhi of Agathiyar in Kumbeswar temple that houses a statue of Lord Ganapathy is pretty tiny too. The idea was to have the mantras chanted reverberate of its walls and reach beyond the space to the devotees gathered outside. The curved or towering vimana including the sanctum beneath or the shikhara over the garbhagriha chamber amplifies the chants tremendously. I felt this reverberation of the pranavam "AUM" at Agasthiyampalli sitting with Agathiyar in 2005. Later in 2016 during my visit to the famed Breehadeswar temple in Tanjai, sitting in the small space with Lord Dhakshanamurthy and chanting the pranavam created ripples and reverberation that was felt throughout my body. As we are part of the universe too, the physical body resonates with these vibrations, functioning effectively. 

As the body is relative to the universe, a study of either one will justify the other. Tavayogi spells out the existence of the Pranavam in the consciousness is also within us in our head. When my daughter as a child was complaining of pain in the throat, the doctors examined her and could not find anything wrong with her. We brought her to the Buddhist Maha Vihara in Brickfields. We were blessed to have the Chief High Priest the late Venerable Dr. K. Sri Dhammananda Nayaka Maha Thera see us personally. After hearing our case, he placed his hand slightly above her head and hummed the "M" syllable and sound in the last portion of the pranavam AUM for some moments. She was relieved of the pain. Now we understand the significance of the pranavam AUM and what the Chief High Priest did. The mantra resonates within, healing the self, and is easily absorbed by others in our presence as in osmosis. 

Sophy Burnham in her book "The Art of Intuition - Cultivating Your Inner Wisdom, Jeremy P. Tarcher/Penguin, 2011, upon meeting the Dalai Lama, quotes CG Jung, 
Such is the power that one energy field exerts upon another. For aren't we spiritual beings walking around in our light shields, merging and melding with one another by thought and energy?
It is said of the Buddha that his presence was felt even before he stepped into a village. Then again I am amazed at these people for they had the ability to feel and realize the presence of a saint approaching them.

In the context of Yogam, Tavayogi explains that the breath that flows through the left nostril is known as Akaaram and that running through the right nostril is Ukaaram, creating vibrations in Edakala and Pingala respectively. This vibration creates further ripples in the midst of the head and is called Maakaaram, The spot where these three sounds and their related vibrations congregate is known as Suzhumunai. 
நமது மூக்குத் துவாரத்தின் இடது நாசியில் ஓடுகின்ற இடகலையின் அதிர்வு நிலை அ காரம் எனவும் வலது நாசியில் ஓடுகின்ற பிங்கலை அதிர்வு நிலை உ காரம் எனவும் கூறப்படுகின்றது. நாம் பேசத் துவங்கும்போது இரண்டு நாடிகளும் அதிரும் இதனால் மண்டை ஓட்டின் நடுவில் ஒரு ஒலி அதாவது அதிர்வு தோன்றும். அதுவே ம காரம் ஆகும். இந்த மூன்று அதிர்வுகளும் சேர்ந்த இடமே ஓங்காரபிரணவம் ஆகும். இதுவே நடு ஒலியின் பிறப்பிடமான சுழிமுனை ஆகும். இது இயங்குகின்ற உச்சி முடிவே மண்டை ஓட்டின் நடுவிலுள்ளே கபாலமாகும். 
It is interesting to note that Akaaram is linked to the left eye and Ukaaram with the right.
அதுபோல் அ என்ற எழுத்து இடைநாடி இடது கண்பார்வையோடு பொருந்தியது. உ என்ற எழுத்து பிங்கலை நாடி வலது கண்பார்வையோடு பொருந்தியது. ம என்பது உச்சியில் அல்லது சிரசில் உள்ள அதிர்வுநிலை. இதுவே சுழிமுனை நாடியில் உள்ள ஆத்ம ஒளி.

Just as the sound created as a result of the merger of the "A" from the left nostril, and "U" from the right nostril, in the space "M" at the spot of Suzhimunai results in the emergence of the pranavam sound "AUM", the "A" linked to the left eye and the "U" linked to the right merging in the space "M" at the spot of Suzhimunai results as "Light" or as Tavayogi says "Atma Oli"?

As our search expands on this subject, we are mysteriously led to Agathiyar's "Gnana Saitanyam" wherein in the very beginning itself the Maha Muni explains this subject without hiding it in the deep reaches of this song composition that numbers in 51 verses. We find both a video of the song and a comprehensive translation by Dr. K.Loganathan that further aids our understanding. The Dr. quotes Agathiyar, 
"My son! These truths have been hidden by the Siddhas from the reach of ordinary people. For unless they become BEING orientated and have trust in HIM, He will not instruct on these secrets assuming the form of Guru. I Akattiyar, disclose now these secrets of Sivayoga for the benefit of those good sons of mine."
It is emphasized here that the study of scriptures, memorizing reciting and so forth in ritualistic manner is quite useless unless real metaphysical journeys are entered into and something that's possible only if BEING helps along as the Inner Guru. An important precondition for this help to become available is the Openness and Fluidity of the mind. A mind that is NOT OPEN, fluid and flexible , because it is NOT READY to LEARN and reform itself is denied this kind of help. 

ஆமெனவே இடகலை அகாரஞ் சந்திரன்
அருளாம் உகாரம் பிங்கலையாஞ் சூரியன்
தாமெனவே ஓங்காரக் கம்ப நுனி உச்சி
சாதித்தார் சுழுமுனையில் மகாரம் நிற்கும்

நாமெனவே நாத விந்தால் சுழினை பாரு
நன்றாம் இரவி மதியும் ஒன்றாய்க் கூடும்
பாமெனவே அமுர்ந்தங் கபாலத்தேறும்
பருதிநிகர் செந்தீ ஒளி வீசுந்தானே

தானென்ற அகாரமதே விந்துவாகும்
சாதனை உகாரமதே நாதமாகும்
வானென்ற சுழினையதே மகாரமாகும்
மைந்தனே இதை மறைத்தார் சித்தரெல்லாம்

தேனென்ற குருகாட்டத் தெரியுமல்லால்
சிவம் அறியாப் பாவிகட்குத் தெரியாதப்பா
நானென்ற சிவயோக மார்க்கந் தன்னை
நன்மை உள பிள்ளைகட்குச் சொன்னேன் பாரே!

சொன்னபடி இன்னமொரு சேதி சொல்வேன்
சோதிதனிலே தினமுந் தொடர்ந்து ஏறு
என்ன படித்தாலும் குருவில்லாச் சீடன்
என்ன பிரயோசனமாம் மலைந்து சாவான்

பொன்னதனைக் கம்மாளர் உருக்கினாற் போல்
புருவநடுத் தமர் திறக்க இருகண்பூட்டு
கொன்றுவிடுங் கருவியெல்லாம் சணத்தில் மாளும்
கூத்தன் நின்ற சுழினைதனைத் திறமாய்க் காணே

வாரான பெரியோர்கள் பாஷையெல்லாம்
மகாரமதுகே யாகும் மனம் வேறில்லை
கூரான இருவிழியால் அடிமூலம் பார்
குறிதோணும் வெளிதோனும் தோஷந் தீரும்

பேரான அட்டசித்தி வசமே யாகும்
பிரியமுறும் மருந்தெல்லம் சித்தியாகும்
ஏராத வாசியது ஏற்றினால்
எமன் இல்லை வினை இருளுமில்லை எண்ணே

Read the whole text at https://sites.google.com/site/meykandasastras/saitanyam-akattiyar/a1-saitanyam-1.