Friday 23 September 2022

UNDERSTANDING THE SIDDHAS 1

It saddens me to see people see the Siddhas only as medicine men and Siddha practitioners and practitioners of rituals. They know them for their Nadi and ability to see the past, present, and future. Is that who a Siddha is? A Siddha's ability and achievements go beyond performing Siddhis. This is not their core business. They know the secret to transforming this physical body into one that lives beyond the natural life span of a human being. They also know the secret to transform this physical body and its tattvas, purifying it and changing this physical body into that of Pranava Degam and Gnana Degam. Shouldn't we learn this from them instead of eyeing gaining Siddhis or powers to perform feats? We are indeed a disillusioned lot. We have our priorities wrong.

We learned earlier about traveling the internal journey and its corresponding stages, bringing a transformation by purifying the tattvas, enhancing the Uyir or breath, and using them both to reach the abode of the Atma that is Agni Peedham, entering it and merging with the Atma. Once the body separates back into the respective tattvas, now purified, the Uyir or breath merges in the Atma and reaches Agathiyar as the Jothi. But if he who is now considered a Siddha chooses, could prolong his lifespan and keep his physical body intact by means of taking Kaya Kalpa he is then known as a Jeevan Mukthan or one who has attained Jeeva Mukti.

We learn further from V. Balaramaiah in his book "Sarira Thathuvam & Saaga Kalai",

Strengthening the body by means of Kaya Siddhi, and as a result, transforming it, one can live as long as he chooses to avoid or postpone death. Or he could choose to transform the body of gross material of 96 tattvas to that of a subtle nature, bringing the count to 36 or even 24 tattvas, attaining Pranava Degam or Gnana Degam and merging in the Per Oli. This is in fact rebirth. If a Siddha needs to carry out work, he hangs around in the physical body.  Otherwise, they seek to attain the state of oneness with the divine. Agathiyar told me that he had to pull Tavayogi to carry out his work in his realm of Jothi.

உடலை வலிவு பெறச் செய்து ஆதாவது காயசித்தி செய்து அதனால் மறுமலர்ச்சி உண்டாக்கி கால வரம்பின்றி சாவைத் தவிர்த்து உலகில் வாழலாம்.  அல்லது உடலைச் சூக்குமமாகி பிராண தேகமாக்கி ஞான தேகம் பெற்று பேரொளியில் கலந்து ஆனந்தமயத்தில் நிறைவு பெறலாம் என்கின்றனர் சித்தர்கள். இதுவே மாற்றிப் பிறப்பதாம். இவ்விரண்டினுள் சாவு நீங்கிய நிலையில் சித்தர்கள் இவ்வுலகில் தங்களால் ஆகவேண்டிய காரியம் ஏதேனும் இருந்தாலொழிய தூல உடலுடன் இவ்வுலகிடை வாழ்வார்களே. அல்லாமல் இரண்டாவதாகச் சொல்லப்பட்ட கடவுள் தன்மையை அடைவதையே விரும்புவார்கள்.

Transforming the body (Marul Degam) by ridding the body of impurity and in the process making the cells divine (Sudha Degam), and in the process undergoing bodily changes leading to Pranava Degam and Gnana Degam one arrives at Gnana Siddhi easily.

உடலை அமலமாக்கின் இருள் தேகமான இவ்வுடலுள்ள அழுக்குகள் வெளியேற்றப்பட்டு ஜீவ அணுக்கள் தெய்வீகத்தன்மை அடைகிறது. தேகம் பல மாறுதல்கள் அடைந்து பிரணவ தேகம் அடைந்து ஞான தேகம் பெற்று ஞான சித்தி அடைகிறான். ஞான தேகம் கிட்டினால் ஞான சித்தி கிட்டுவது சுலபமாகிறது.