Agathiyar came over the phone and surprised me by telling me that his talk that I posted had become viral and attained above 1000 views asking me to take a look. Scrolling through my YouTube channel I saw that indeed this particular video has had a good following.
He tells me that this is only the start and there is more to come asking me to upload them too in the future. As for today, he has asked me to read up and write on the Pathigam or song "Manthira Aavathu Neeru" which he said implies that no harm shall come to our body and health.
மந்திர மாவது நீறு
வானவர் மேலது நீறு
சுந்தர மாவது நீறு
துதிக்கப் படுவது நீறு
தந்திர மாவது நீறு
சமயத்தி லுள்ளது நீறு
செந்துவர் வாயுமை பங்கன்
திருஆல வாயான் திருநீறே. 1
வேதத்தி லுள்ளது நீறு
வெந்துயர் தீர்ப்பது நீறு
போதந் தருவது நீறு
புன்மை தவிர்ப்பது நீறு
ஓதத் தகுவது நீறு
உண்மையி லுள்ளது நீறு
சீதப் புனல்வயல் சூழ்ந்த
திருஆல வாயான் திருநீறே. 2
முத்தி தருவது நீறு
முனிவ ரணிவது நீறு
சத்திய மாவது நீறு
தக்கோர் புகழ்வது நீறு
பத்தி தருவது நீறு
பரவ இனியது நீறு
சித்தி தருவது நீறு
திருஆல வாயான் திருநீறே. 3
காண இனியது நீறு
கவினைத் தருவது நீறு
பேணி அணிபவர்க் கெல்லாம்
பெருமை கொடுப்பது நீறு
மாணந் தகைவது நீறு
மதியைத் தருவது நீறு
சேணந் தருவது நீறு
திருஆல வாயான் திருநீறே. 4
பூச இனியது நீறு
புண்ணிய மாவது நீறு
பேச இனியது நீறு
பெருந்தவத் தோர்களுக் கெல்லாம்
ஆசை கெடுப்பது நீறு
வந்தம தாவது நீறு
தேசம் புகழ்வது நீறு
திருஆல வாயான் திருநீறே. 5
அருத்தம தாவது நீறு
அவலம் அறுப்பது நீறு
வருத்தந் தணிப்பது நீறு
வானம் அளிப்பது நீறு
பொருத்தம தாவது நீறு
புண்ணியர் பூசும்வெண் ணீறு
திருத்தகு மாளிகை சூழ்ந்த
திருஆல வாயான் திருநீறே. 6
எயிலது வட்டது நீறு
விருமைக்கும் உள்ளது நீறு
பயிலப் படுவது நீறு
பாக்கிய மாவது நீறு
துயிலைத் தடுப்பது நீறு
சுத்தம தாவது நீறு
அயிலைப் பொலிதரு சூலத்
தாலவா யான் திருநீறே. 7
இராவணன் மேலது நீறு
எண்ணத் தகுவது நீறு
பராவண மாவது நீறு
பாவ மறுப்பது நீறு
தராவண மாவது நீறு
தத்துவ மாவது நீறு
அராவணங் குந்திரு மேனி
ஆலவா யான்திரு நீறே. 8
மாலொ டயனறி யாத
வண்ணமு முள்ளது நீறு
மேலுறை தேவர்கள் தங்கள்
மெய்யது வெண்பொடி நீறு
ஏல உடம்பிடர் தீர்க்கும்
இன்பந் தருவது நீறு
ஆலம துண்ட மிடற்றெம்
மாலவா யான்திரு நீறே. 9
குண்டிகைக் கையர்க ளோடு
சாக்கியர் கூட்டமுங்கூட
கண்டிகைப் பிப்பது நீறு
கருத இனியது நீறு
எண்டிசைப் பட்ட பொருளார்
ஏத்துந் தகையது நீறு
அண்டத்த வர்பணிந் தேத்தும்
ஆலவா யான்திரு நீறே. 10
ஆற்றல் அடல்விடை யேறும்
ஆலவா யான்திரு நீற்றைப்
போற்றிப் புகலி நிலாவும்
பூசுரன் ஞானசம் பந்தன்
தேற்றித் தென்னனுடலுற்ற
தீப்பிணி யாயின தீரச்
சாற்றிய பாடல்கள் பத்தும்
வல்லவர் நல்லவர் தாமே.
(Source: https://shaivam.org)
I remember when once as we were carrying out a libation or Abhisegam to his bronze statue, contrary to the usual, he asked us to stop when we applied the holy ash or Vibhuti on him. He asked that we let him be and forego the rest of the items that we had lined up. He did not want even to be dressed up. Sometime later he had us collect the ash and take it over to Siddha Physician Arivananthan Aiya and instructed him to add a couple of herbs and roots and have them ground on a stone mortar telling us that the modern-day blender would change its constituents and render it useless. This he had used to cure those who had sought him out later. Whenever he comes he immediately asks for the sacred ash and applies it accordingly to those who come before him. I have only seen Tavayogi do a Siddhi bringing forth the sacred ash from thin air before us as we sat in Konganar's caves at Uthiyur. He applied it on himself and me and an elderly person who accompanied us.
I had never seen him apply this ash to devotees throughout my journey with him except when we went to Pambatti Siddhars cave where some devotees came before him and he applied them on their foreheads. I was told that my first guru Supramania Swami would pick up a handful of sand and it would change to this sacred ash. Today Agathiyar wants me to share with readers the efficacy of this sacred ash.
This ash can become a cure, it is on those heavenly bodies too, it brings cheer to us, it is worthy of worship, it can come in handy in Tantras, and it has a place in religious followings, that is the nature of the ash of Parvathi's other half. It leads to Mukti or salvation, it is adorned by Munis, it is an insignia of truth, it is praised by elders, it brings on Bakti or devotion, it is sweet to share, it leads to Siddhis, that is the nature of the Lord's ash. It brings joy to see it, it brings on a self-pride to those who anoint it, and it brings on good sense, that is the nature of the Lord's ash. It feels good to anoint it, it brings on merits, it is sweet to talk about it, and it brings those in extreme states of Tapas to rid their desires, that is the nature of the Lord's ash. It brings worries to subside, it is the ash of the merit-full ones, it is the ash that King Ravanan anointed too, it ends our sins, even the Devas anoint it, it treats illnesses, and it brings on joy. That is the nature of the Lord's ash.