Thursday 14 October 2021

MORE DELIVERANCE

Yesterday Agathiyar gave us the boost that we all needed. He says time and tide do not wait for a man. Make a decision on time and stick to it. Walk the journey you decided. Our decision is that of the Atma. That decision belongs to the Atma. That Atma belongs to him. He asked that we fear not and walk his path.

காலம் உங்களை நிறுத்தி விடாது. புரண்டு ஓடும். காலத்தில் நிலையாய் ஒரு முடிவினை எடுத்து அதன் பின் செல்லுங்கள். இவ்விடத்தில் ஒரு முடிவு செய்து விட்டால் அதனோடு பயணிங்கள். தளர்ந்தால் குழப்பம் மட்டுமே மிஞ்சும். உங்களுடைய முடிவு உங்களின் ஆன்மாவையே சார்ந்தது. அந்த ஆன்மா என்னையே சார்ந்தது. யாருக்கும் எவருக்கும் பயமின்றி என் வழியில் வாருங்கள்.

He speaks about the invincible strength of man. That strength Agathiyar says is the Arivu. The ability to think clearly can bring down walls. Never submit to failure.

ஈசனால் படைக்கப் பட்ட மனிதனுக்கு ஆற்றலாய் அறிவு இருக்கிறது. யாம் அதை எப்போதுமே ஆற்றல் என்று கூறுவோம். மனிதனின் ஆற்றலைக் கொண்டு எதையும் சாதிக்கலாம். துவண்டு பொய் அமர வேண்டாம். 

He goes on to speak about this human birth that is considered rare by many saints. We were not given this birth to live a mundane human life. We can only rid the karma that we had gathered throughout the numerous births by taking a human birth. We can never be assured that we shall take another human birth. Hence having taken one we are asked to fulfill its purpose. We are to seek Atma Vidutalai or release.

மனித பிறவி என்பது அபூர்வமானது. அது கிடைத்தது உங்களின் மனித வாழ்க்கையை வாழ்வதற்கு அல்ல. கோடான கோடி பிறவியில் நீங்கள் செய்த கர்மவினை மனிதபிறவி எடுக்கும்போது மட்டுமே கழிக்க முடியும். இப்பிறவியில் மனிதானாய் பிறந்தவன் மற்றொரு பிறவியில் மனிதனாய் பிறப்பான் என்பது ஊர்ஜிதமல்ல. எடுத்தபோதே அதனை நிறைவேற்றிக் கொள்ளுங்கள். ஆன்ம விடுதலை நோக்கிச் செல்லுங்கள் இல்லறவாழ்க்கை எப்போதுமே சுகமாய் இருக்கும். 

Agathiyar tells us that the power of the Prapanjam is limitless. 

இந்தப் பிரபஞ்ச சக்தி எண்ணில் அடங்காதவை.

Dattatreya is said to have "started with nothing and without teachers, yet reached self-awareness by observing nature during his Sannyasi wanderings, and treating these natural observations as his twenty-four teachers" (https://en.wikipedia.org/)

Indeed, learning comes in many ways I have come to find out too. While my daughter told me "You do not need to read all these as he speaks to you" when I was disturbed by the tone of the recent Nadi readings carried on the net purportedly from the Siddhas and the divine that took to task certain quarters using the name of the Siddhas for personal gains, my wife too told me not to read them as it was not for us. 

Similarly, I learned from Mahin that spirituality is not about achieving greater heights but all about dropping all our longings and belongings - which was what I had unknowingly done these past two years sitting in solitude. Agathiyar came to say the same that it was not wasted when I presumed that I had wasted precious time. 

If I had thought that it was a merger or fusion of Jeevatma with Paramatma that took place in the final moments that is much sought after, I realized that was not so after the advent of Agathiyar's memo. There is only one Atma. It resides in all of creation. We are derived from it. When the veil or the "I" drops what remains is the Atma. We have Atma Darisanam or darshan of the Atma then. It is not that the Atma that is in the Jeeva is different from the Atma that is in the Param. Rather once the veil drops the Atma in the Jeeva comes to know itself to be the Atma in the Param. It is not even an evolution. Atma does not change in any manner. It is about Godliness, that of divinity. We are all divine Atma. Divine in nature. We see that at the end of the journey. We see the divinity in us at the end of the journey and not upon merging. We were divine in the beginning. We shall be divine at the end of the journey too after we live through the middle part of our lives and bring that to an end too. Rather than achieving or reaching that state, we realize that we were divine all the while. Poet Nakkirar pleads to Lord Ganapathy to grant him the realization of this state,  "மனத்தே நீயே நானாய் நானே நீயாய்" in his Vinayagar Agaval, 

மோனா ஞான முழுதும் அளித்து
சிற்பரிப் பூரண சிவத்தைக் காண
நற்சிவ நிட்கள நாட்டமுந் தந்து
குருவுஞ் சீடனுங் கூடிக் கலந்து
இருவரும் ஒரு தனியிடந் தனிற் சேர்ந்து
தானந்தமாகித் தற்பர வெளியில்
ஆனந்த போத அறிவைக் கலந்து
ஈசனிைணயடியிருத்தி
மனத்தே நீயே நானாய்
நானே நீயாய்க்
காயா புரியைக் கனவெனவுணா்ந்து
எல்லாமுன் செயலென்ேற உணர
நல்லா உன்னருள் நாட்டந் தருவாய்
காரண குருவே கற்பகத் களிேற
வாரணமுகத்து வள்ளலே போற்றி

Its translation, a product of the limited capacity of my understanding.

Conferring the Silent Jnana,
Coming face to face with the final revelation of the source,
Giving birth to divine desires,
Hence the Guru and Student merge,
in a lone space, the Para Veli,
locked in blissful knowledge,
placed at the Holy Feet of Siva,
"Oh Maname, understand that you are ME, I am you,
the body is but just a fortress in a dream,"
Bring me to the realization that all is your doing,
Bring forth the yearning for your Grace in me,
Oh my Guru, Lord Vinayaga.

Agathiyar surprised us by endorsing the understanding we gained from his memo on Udal, Uyir, and Atma to us recently. "I had revealed to you about the Udal, Uyir, and Atma. I am proud that you have understood it correctly." 
எனது படிப்பின் மூலம் உங்களுக்கு உடல் உயிர் ஆத்மா சூட்சமத்தை தந்துள்ளேன். அதைக் கொண்டு உனது புரிதலை நான் மெச்சுகின்றேன். 

If Agathiyar and later Ramalinga Adigal came some time back asking if we had read Tavayogi's first book "Andamum Pindamum" regarding the tattvas Agathiyar yesterday moves me to read further Tavayogi's book "Atma Gnanam".

ஆன்மாவாகியது 5 கூறு தத்துவங்களைக் கொண்டது. அந்த 5 கூறுகளை யாதென்று நீ கற்றுக்கொள்ள வேண்டும். எமது சீடன் தவயோகி ஆன்மஞானத்தில் குறிப்பிட்டிருக்கிறான். நீ அதைக் கற்கும்போது உள்ளிருந்து உனக்கு உணர்தலை யாம் அளிப்போம்.

Reading it I learn that Tavayogi describes the Jeeva as the merger of Udal and Uyir. உடலும் உயிரும் சேர்ந்து செயல்படுகின்ற ஒரு பொருளைதான் ஜீவன் என்கிறோம். 

Agathiyar reveals that when the Udal takes a form, a composite of the 5 tattvas and again returns back to these tattvas, the Uyir merges in the Atma and reaches Agathiyan as Jothi. When he says we shall reach him it has to be taken that we come to a realization that he and we are one. 

உடல் என்பது பஞ்ச பூதங்களில் உரு பெற்று மீண்டும் பஞ்ச பூதங்களிடம் சென்று விட்டால் உயிராகியது ஆன்மா வோடு கலந்து ஜோதிநிலையில் எம்மை வந்து அடையும். உடல் கூறு தத்துவமும் இதையே உமக்கு உணர்த்தும். 

Could we deduce then that when the Uyir, that is bonded to the Udal becoming the Jeeva, is rid of the bondage with the Udal and united with the Atma instead, it then shines with Effulgence or Jothi? When the Uyir or breath that moves within the Udal and moves the Udal is trained to move the Atma instead, shall one then rejoice in Jothi Darisanam? I believe Agathiyar will come by to verify this too.