Thursday, 6 February 2020

PURSUING THE SIDDHA WAY 2 - VITALIZING THE CHAKRAS

Ma came one day during puja and surprised us telling us that the Siddha path was one of gaining and learning lessons from the myriad experiences that we come across daily which then transforms itself into wisdom. True. We have swallowed many a bitter pill and eaten many sweet delicacies too. Life has shown us its many facets. What we need to do is learn and keep on learning, remembering not to fall into its trap again.

From http://agatthiyarjnanam.blogspot.com/2014/01/agatthiyar-meijnana-kaviyam-1.html, we learn the secret to creation as revealed by Agathiyar.
When the completely unmanifested Divine took up a manifested form, due to the limitations it imposed on itself, some contradictions emerged.  The Divine corrected these mistakes by providing its experience.  
Geetha Anand writes further, confirming what was told to us too by Ma, Aiya and now Agathiyar.
Siddha marga is an experiential path, not a dry jnana marga.  It is a path where experience and knowledge go together.  Experience is always correct.  When one tries to verbalize an experience, mistakes and shortcomings occur.  These mistakes can be corrected only by re-experiencing the original experience.  This is possible only by Divine grace.  Hence, Agatthiyar says that the Divine corrected the sastra. Also, the various incarnations of the Divine are said to occur to correct the mistakes that had crept in the scriptures and in their practices.  Siva's Divine play or Tiruvilaiadal are episodes that occurred for this purpose.
Agathiyar tells us that there is no right nor wrong as there was never a yardstick to compare with in the first place. From non-duality, arose duality. Right and wrong are in the eyes of the beholder. But we are reminded to analyze and appreciate or repent all such experiences. After having traveled the nooks and corners of the world and visibly seen the mysteries of Mother Nature and having gained much wisdom associating with people and events, we are moved to enter within to take on a journey of another kind, one that is shrouded in mystery and mysticism. While worldly experiences make us a better person, somewhat wiser, traveling within brings an entirely different experience that Agathiyar regards as true Gnana. 

Ramalinga Adigal who did a pilgrimage of temples brings us the glory of these age-old temples right before our eyes through his songs. Manickavasagar, who came before him did the same too. But they did not remain in that state and stage but were drawn inwards. Ramalinga Adigal went within and brought out a gem, describing this journey that he embarked on in his song, "Aanipon Ambalathil Kandathiru Kaatchi Yellaam." (Source: http://www.thiruarutpa.org/thirumurai/v/T344/tm/aanipponnampalak_kaatsi)

ஆணிப்பொன்னம்பலக் காட்சி

1. ஆணிப்பொன் னம்பலத் தேகண்ட காட்சிகள்
அற்புதக் காட்சிய டி - அம்மா
அற்புதக் காட்சிய டி.

2. ஜோதி மலைஒன்று தோன்றிற் றதில்ஒரு
வீதிஉண் டாச்சுத டி - அம்மா
வீதிஉண் டாச்சுத டி.

3. வீதியில் சென்றேன்அவ் வீதி நடுஒரு
மேடை இருந்தத டி - அம்மா
மேடை இருந்தத டி.

4. மேடைமேல் ஏறினேன் மேடைமேல் அங்கொரு
கூடம் இருந்தத டி - அம்மா
கூடம் இருந்தத டி.

5. கூடத்தை நாடஅக் கூடமேல் ஏழ்நிலை
மாடம் இருந்தத டி - அம்மா
மாடம் இருந்தத டி.

6. ஏழ்நிலைக் குள்ளும் இருந்த அதிசயம்
என்னென்று சொல்வன டி - அம்மா
என்னென்று சொல்வன டி.

7. ஓர்நிலை தன்னில் ஒளிர்முத்து வெண்மணி
சீர்நீலம் ஆச்சுத டி - அம்மா
சீர்நீலம் ஆச்சுத டி.

8. பாரோர் நிலையில் கருநீலம் செய்ய
பவளம தாச்சுத டி - அம்மா
பவளம தாச்சுத டி.

9. மற்றோர் நிலையில் மரகதப் பச்சைசெம்
மாணிக்கம் ஆச்சுத டி - அம்மா
மாணிக்கம் ஆச்சுத டி.

10. பின்னோர் நிலையில் பெருமுத்து வச்சிரப்
பேர்மணி ஆச்சுத டி - அம்மா
பேர்மணி ஆச்சுத டி.

11. வேறோர் நிலையில் மிகும்பவ ளத்திரள்
வெண்மணி ஆச்சுத டி - அம்மா
வெண்மணி ஆச்சுத டி.

12. புகலோர் நிலையில் பொருந்திய பன்மணி
பொன்மணி ஆச்சுத டி - அம்மா
பொன்மணி ஆச்சுத டி.

13. பதியோர் நிலையில் பகர்மணி எல்லாம்
படிகம தாச்சுத டி - அம்மா
படிகம தாச்சுத டி.

14. ஏழ்நிலை மேலே இருந்ததோர் தம்பம்
இசைந்தபொற் றம்பம டி - அம்மா
இசைந்தபொற் றம்பம டி.

15. பொற்றம்பம் கண்டேறும் போதுநான் கண்ட
புதுமைஎன் சொல்வன டி - அம்மா
புதுமைஎன் சொல்வன டி.

16. ஏறும்போ தங்கே எதிர்ந்த வகைசொல
என்னள வல்லவ டி - அம்மா
என்னள வல்லவ டி.

17. ஆங்காங்கே சத்திகள் ஆயிரம் ஆயிரம்
ஆகவந் தார்கள டி - அம்மா
ஆகவந் தார்கள டி.

18. வந்து மயக்க மயங்காமல் நான்அருள்
வல்லபம் பெற்றன டி - அம்மா
வல்லபம் பெற்றன டி.

19. வல்லபத் தால்அந்த மாதம்பத் தேறி
மணிமுடி கண்டேன டி - அம்மா
மணிமுடி கண்டேன டி.

20. மணிமுடி மேலோர் கொடுமுடி நின்றது
மற்றது கண்டேன டி - அம்மா
மற்றது கண்டேன டி.

21. கொடுமுடி மேல்ஆயி ரத்தெட்டு மாற்றுப்பொற்
கோயில் இருந்தத டி - அம்மா
கோயில் இருந்தத டி.

22. கோயிலைக் கண்டங்கே கோபுர வாயிலில்
கூசாது சென்றன டி - அம்மா
கூசாது சென்றன டி.

23. கோபுர வாயிலுள் சத்திகள் சத்தர்கள்
கோடிபல் கோடிய டி - அம்மா
கோடிபல் கோடிய டி.

24. ஆங்கவர் வண்ணம்வெள் வண்ணம்செவ் வண்ணமுன்
ஐவண்ணம் ஆகும டி - அம்மா
ஐவண்ணம் ஆகும டி.

25. அங்கவ ரெல்லாம்இங் கார்இவர் என்னவும்
அப்பாலே சென்றன டி - அம்மா
அப்பாலே சென்றன டி.

26. அப்பாலே சென்றேன்அங் கோர்திரு வாயிலில்
ஐவர் இருந்தார டி - அம்மா
ஐவர் இருந்தார டி.

27. மற்றவர் நின்று வழிகாட்ட மேலோர்
மணிவாயில் உற்றேன டி - அம்மா
மணிவாயில் உற்றேன டி.

28. எண்ணும்அவ் வாயிலில் பெண்ணோ டாணாக
இருவர் இருந்தார டி - அம்மா
இருவர் இருந்தார டி.

29. அங்கவர் காட்ட அணுக்கத் திருவாயில்
அன்பொடு கண்டேன டி - அம்மா
அன்பொடு கண்டேன டி.

30. அத்திரு வாயிலில் ஆனந்த வல்லிஎன்
அம்மை இருந்தாள டி - அம்மா
அம்மை இருந்தாள டி.

31. அம்மையைக் கண்டேன் அவளருள் கொண்டேன்
அமுதமும் உண்டேன டி - அம்மா
அமுதமும் உண்டேன டி.

32. தாங்கும் அவளரு ளாலே நடராஜர்
சந்நிதி கண்டேன டி - அம்மா
சந்நிதி கண்டேன டி.

33. சந்நிதி யில்சென்று நான்பெற்ற பேறது
சாமி அறிவார டி - அம்மா
சாமி அறிவார டி.

34. ஆணிப்பொன் னம்பலத் தேகண்ட காட்சிகள்
அற்புதக் காட்சிய டி - அம்மா
அற்புதக் காட்சிய டி.

As I chauffeured Tavayogi Thangarasan Adigal to a temple at Bukit Rotan on one of his visits to Malaysia, listening to the Arutpa being played on my car stereo, he commented that by just listening to Ramalinga Adigal's Arutpa one could attain Gnana. He joined in the singing of the above song and explained that it was Adigal's inner journey and related to the sights and sounds of the various chakras. I could not comprehend his understanding then. When I visited him at his Kallar Ashram, he initiated me with several mantras that delved into this mystery. I was blessed to receive this initiation from Tavayogi, of looking within, visioning the chakras and invoking the deities related to the chakras and chanting the mantras of theirs. There is a bija sound for each chakra that brings to life the particular chakra, thus amplifying it. P.Karthigayan simplifies our understanding by relating these chakras to the holes in the flute that brings different pitches and notes or sounds by the arrangement and distance apart of these holes and by way of opening and closing the holes with the fingers. All these practices sharpen the mind and bring focus and concentration to the task on hand.

Tavayogi's "Athaara Peedam", a stone structure at his Kallar Ashram symbolizes and depicts the internal journey - externally. It is representative of the six vital spots or chakras along the spine, bringing to worship finally the flame or light emitting from a lamp placed at its peak, that Ramalinga Adigal symbolically left behind for us to worship.

Ganesa and Vallabai (Vallabah Ganesa) at Muladhara, remove the prevalent existing blocks so that one could progress without hindrances and delays. Bringing me to the Siddhas, Agathiyar first and foremost called upon me to pray to Lord Ganesa. Although I have been praying to all the deities in the Hindu pantheon all those years, it needed a guru to flag off my journey officially. Agathiyar had to give the directive for my passage to Siddhahood to start. It is sort of christening a new ship before its maiden journey or flagging the race to begin it.

Coming to Svathisthana, creativity arises in leaps and bounds, as a result of blessings from Brahma and Saraswathi. With their blessings, my desire to fill the wide gap prevalent then, in the nonavailability of literature on the Siddhas was fulfilled when I compiled the songs of their praises, and began to write on my journey, and began to draw out a Standard Operating Procedures (SOP) for our simple home rituals. This was the advent of a new way of life. Many aspirants came into our lives to assist us.

At Manipuragam one is able to sustain his endeavors by the grace of Thirumaal and Laxmi.

At Anagatham, he is gifted with endurance, a much-needed element to travel farther on this path, by Rudra and Rudri. Rudra defeats the fear of death and other fears and burns past karma. A deeper understanding of the mystery dawns.

At Visukthi, Maheswaran and Maheswari wait to pick him up from the gloom and frustration that falls upon us while traveling the path.

P.Karthigayan writes that Tharanai brings one finally to settle in Agnai, the spot where silence or mounam dwells. At Ajna, both Sadasivan and Manonmani shall grant him the fruits of yoga. Mounam the state of silence sets in without effort. For instance, Nakkirar's song Vinayagar Thiruagaval brings us to this state. As Ruzbeh Bharucha quotes Baba at https://www.speakingtree.in/allslides/the-ether-element-divine-silence,
"This happens once and only comes through The One. The divinity of the Ultimate Father and Mother comes through the way S(H)e imparts Knowledge. S(H)e gives us the Knowledge of the New World. We have come from Amar Lok or from immortality to Mrutyu Lok, which is the land of death. How was the world created? Where are the Deities? How was our soul created? All these answers one can get via dhyān or meditation", informed Bapuji.
Once you are in tune with Divine Silence, all knowledge, power, radiance, goodness, the very essence of Oneness begins to fill the individual and it is through Divine Silence that the Masters know the past, present and the future.
I believe that the one who goes deep within, meditates, becomes one with his or her breath, merges with his or her breath, thus becoming one with the Source and through the Source, the individual taps into the universal grid of Knowledge.
From here, one travels on to the Kesari Margam, to the cosmos and back as mentioned by P.Karthigayan. The mystical flight and inner journey to countless universes start here. Moving further up or rather within, Dyanam and Samadhi bring one to be receptive of the spirituality of oneself, the Siddhas and their wisdom. Going within and with internal worship, Dyanam on the six vital points helps one arrive at Samadhi. Engrossed in a state of continuous bliss, the body goes into a state of Samadhi while the spirit attains Mukti. One attains the powers of the creator. All of the cosmos becomes a teacher. He will come to know that he is one with the matrix or prapanjam. He who has reached this state is a gnani.

Today we have a better understanding of this experience, thanks to the P.Karthigayan's well-researched book "History of Medical and Spiritual Sciences of Siddhas of Tamil Nadu", Notion Press, 2016. Traveling along Patanjali's "Ashtaanga Yogam" or the eight limbs of yoga, defined as yamam (abstinences), niyamam (observances), asanam (postures), pranayamam (breathing), pratyaharam (withdrawal), dharana (concentration), dyanam (meditation) and samadhi (absorption), brings the practitioner from the outer to the inner realms.

Remember though that the results are not distinctively defined and that they might not appear as suggested or listed in these stages or levels of the journey within, but can move to and fro, bringing one to a high state of exaltation or being - one moment - and fall back into darkness the very next moment. This is where we need the grace of Erai to constantly watch over us, besides our attempt to watch our thoughts, breath, movements and internal activities. Bring the divine to stand watch over us and the journey will turn out well.