Tuesday 12 July 2022

AGATHIYAR

In the many Nadi readings that I have had before, Agathiyar has said many nice things about me and the future. After self-assessment, I know pretty well that I do not deserve his praise and all the good things to come as he predicted. It only goes to show the amount of compassion he has for us. 

I was a sinner. I find it difficult to fit into the ideal person that we always envisioned. I could never conform to the ideal person depicted by the saints and the sacred texts either. Someone after coming to know that I only take satvic food immediately hinted that "You do not get angry, right?" It doesn't work for me. I am an angry person and still am. I was counseled by Agathiyar for close to an hour through the Nadi reading in the past. But I guess the habit has become a character. Now I can only plead that the dear Lord accept it as my Guna.

Similarly, I know that I have many flaws and am daily trying to combat them all. I have fears too. I have anguish and worries too. In those times I call out to Agathiyar to help me overcome these feelings. I reach out for the Shanmuga Kavasam by Pamban Swami and the many other Kavasams or songs that serve as shields in times of danger and illness. I reach out for the Maha Mrityunjaya mantra that calms us driving our fears away. I reach out to the Dhanvantri mantra that keeps the illnesses under check. I light the homam and pray that the dangers and illness go away. Though we set out to do our very best and are awfully careful at all times, misfortune does strike us when we let our guard down. These misfortunes are saved to say for the rainy day when it pours, wets, and drenches us. Though he has set the chain of the law of cause and effect into motion he is at hand to assist us in overcoming our sufferings and misery in our times of need if only we look up to him first and later learn to look within. Here then the Siddhas come as an umbrella. They stand by us in these trying times. 

So how is it I wonder Agathiyar has given a perfect picture of me? I guess what he is implying is that the number of hours sitting in puja and doing charity over the past 20 years to a certain extent has offset these weaknesses in me. I guess it does not bother him anymore if I was perfect or imperfect for he always speaks about seeing our souls only. The Atma we are told is untainted and pure and one with God. God who walked the earth in the past now walks and sees the world often extending aid to others, the needy and unfortunate through us. 

Nevertheless, I am truly grateful to him for even considering me as a candidate and taking me as a student on the path. My wife says he knows who has the potential to evolve further and tirelessly works on them. Even if we were to forget him he comes in a timely manner to remind the individual of his past connection. Hence we have seen many would-be saints reminded by a sage or an incident from their past and are connected again taking up the calling. Eventually, they are molded into saints and sages themselves.  

It truly makes you wonder who he is? Hence the lyrics of the first song penned jointly by Tavayogi and Gowri Arumugam of Raagawave Production aptly ask the same "Who are you?" (Yaarappa Nee Konjum Sollappa).

I feel lost now more than ever before since we have come to know many a thing. If before coming to the path we had no knowledge about the cause and effect dilemma, about the several bodies we carry with us, about the enormous other worlds in existence and their inhabitants, ignorance back then was indeed bliss. Wanting to pursue and know further has driven us in circles. Thinking that we have understood something comes up that trashes our former understanding. We start again from where we left. It is a never-ending journey. And we thought we could comprehend all these using our intellect and bookish learning. Nay. It is beyond our understanding and human perception. It is beyond time and space. It is beyond logic and science, laws and formulas. It is sacred and a great secret. The key to this knowledge is with the guru. 

கண்புருவப் பூட்டு

கையறவி லாதுநடுக் கண்புருவப் பூட்டு
கண்டுகளி கொண்டுதிறந் துண்டுநடு நாட்டு
ஐயர்மிக உய்யும்வகை அப்பர்விளை யாட்டு
ஆடுவதென் றேமறைகள் பாடுவது பாட்டு.

சிற்சபையும் பொற்சபையும் சொந்தமென தாச்சு
தேவர்களும் மூவர்களும் பேசுவதென் பேச்சு
இற்சமய வாழ்வில்எனக் கென்னைஇனி ஏச்சு
என்பிறப்புத் துன்பமெலாம் இன்றோடே போச்சு.


ஐயர்அருட் சோதியர சாட்சிஎன தாச்சு
ஆரணமும் ஆகமமும் பேசுவதென் பேச்சு
எய்யுலக வாழ்வில்எனக் கென்னைஇனி ஏச்சு
என்பிறவித் துன்பமெலாம் இன்றோடே போச்சு.

ஈசன்அரு ளால்கடலில் ஏற்றதொரு ஓடம்
ஏறிக்கரை ஏறினேன் இருந்ததொரு மாடம்
தேசுறும்அம் மாடநடுத் தெய்வமணி பீடம்
தீபஒளி கண்டவுடன் சேர்ந்ததுசந் தோடம்.

மேருமலை உச்சியில்வி ளங்குகம்ப நீட்சி
மேவும்அதன் மேல்உலகில் வீறுமர சாட்சி
சேரும்அதில் கண்டபல காட்சிகள்கண் காட்சி
செப்பல்அரி தாம்இதற்கென் அப்பன்அருள் சாட்சி.

துரியமலைமேல்உளதோர் சோதிவள நாடு
தோன்றும்அதில் ஐயர்நடம் செய்யுமணி வீடு
தெரியும்அது கண்டவர்கள் காணில்உயி ரோடு
செத்தவர் எழுவார்என்று கைத்தாளம் போடு.

சொல்லால் அளப்பரிய சோதிவரை மீது
தூயதுரி யப்பதியில் நேயமறை ஓது
எல்லாம்செய் வல்லசித்தர் தம்மைஉறும் போது
இறந்தார்எழுவாரென்றுபுறந்தாரைஊது.

சிற்பொதுவும் பொற்பொதுவும் நான்அறிய லாச்சு
சித்தர்களும் முத்தர்களும் பேசுவதென் பேச்சு
இற்பகரும்345 இவ்வுலகில் என்னைஇனி ஏச்சு
என்பிறவித் துன்பமெலாம் இன்றோடே போச்சு.

வலதுசொன்ன பேர்களுக்கு வந்ததுவாய்த் தாழ்வு
மற்றவரைச் சேர்ந்தவர்க்கும் வந்ததலைத் தாழ்வு
வலதுபுஜம் ஆடநம்பால் வந்ததருள் வாழ்வு
மற்றுநமைச் சூழ்ந்தவர்க்கும் வந்ததுநல் வாழ்வு.

அம்பலத்தில் எங்கள்ஐயர் ஆடியநல் லாட்டம்
அன்பொடுது தித்தவருக் கானதுசொல் லாட்டம்
வம்புசொன்ன பேர்களுக்கு வந்ததுமல் லாட்டம்
வந்ததலை யாட்டமின்றி வந்ததுபல் லாட்டம்.

நாத்திகம்சொல் கின்றவர்தம் நாக்குமுடை நாக்கு
நாக்குருசி கொள்ளுவதும் நாறியபிண் ணாக்கு
சீர்த்திபெறும் அம்பலவர் சீர்புகன்ற வாக்கு
செல்வாக்கு நல்வாக்கு தேவர்திரு வாக்கு.

(Source: http://www.thiruarutpa.org)

It is only through his grace that the door is opened and we are let in. Try as you may to knock on it or bring it down forcibly only emptiness shall meet your eyes as Ramalinga Adigal said in both accounts. If in the former he pleaded to Lord Shiva to open the door in the latter he informed those gathered moments before his departure from the face of the earth that if the authorities should come and forcefully open the door that he shut only an empty room shall meet their eyes.

093. சிவயோக நிலை

1. மதிமண்ட லத்தமுதம் வாயார உண்டே
பதிமண்ட லத்தரசு பண்ண - நிதிய
நவநேய மாக்கும் நடராஜ னேயெஞ்
சிவனே கதவைத் திற.

2. இந்தார் அருளமுதம் யானருந்தல் வேண்டுமிங்கே
நந்தா மணிவிளக்கே ஞானசபை - எந்தாயே
கோவே எனது குருவே எனையாண்ட
தேவே கதவைத் திற.

3. சாகா அருளமுதம் தானருந்தி நான்களிக்க
நாகா திபர்சூழ் நடராஜா - ஏகா
பவனே பரனே பராபரனே எங்கள்
சிவனே கதவைத் திற.

4. அருளோங்கு தண்ணமுதம் அன்பால் அருந்தி
மருள்நீங்கி நான்களித்து வாழப் - பொருளாந்
தவநேயர் போற்றும் தயாநிதியே எங்கள்
சிவனே கதவைத் திற.

5. வானோர்க் கரிதெனவே மாமறைகள் சாற்றுகின்ற
ஞானோ தயஅமுதம் நானருந்த - ஆனாத்
திறப்பா வலர்போற்றும் சிற்றம் பலவா
சிறப்பா கதவைத் திற.

6. எல்லாமும் வல்லசித்தென் றெல்லா மறைகளுஞ்சொல்
நல்லார் அமுதமது நானருந்த - நல்லார்க்கு
நல்வாழ் வளிக்கும் நடராயா மன்றோங்கு
செல்வா கதவைத் திற.

7. ஏழ்நிலைக்கும் மேற்பால் இருக்கின்ற தண்ணமுதம்
வாழ்நிலைக்க நானுண்டு மாண்புறவே - கேழ்நிலைக்க
ஆவாஎன் றென்னைஉவந் தாண்டதிரு அம்பலமா
தேவா கதவைத் திற.

8. ஈன உலகத் திடர்நீங்கி இன்புறவே
ஞான அமுதமது நானருந்த - ஞான
உருவே உணர்வே ஒளியே வெளியே
திருவே கதவைத் திற.

9. திரையோ தசத்தே திகழ்கின்ற என்றே
வரையோது தண்ணமுதம் வாய்ப்ப - உரைஓது
வானேஎம் மானேபெம் மானே மணிமன்றில்
தேனே கதவைத் திற.

10. சோதிமலை மேல்வீட்டில் தூய திருவமுதம்
மேதினிமேல் நானுண்ண வேண்டினேன் - ஓதரிய
ஏகா அனேகா எழிற்பொதுவில் வாழ்ஞான
தேகா கதவைத் திற.

(Source: http://www.thiruarutpa.org)

Will the good Lord let me on his secrets too? Will he open the great door to the great universe out there? Will I join their list of names as Music Director Ilayaraja scripts the lyrics to his song on Annamalaiyaar? Will I make it on the list as Ramalinga Adigal proudly tells the world of his acceptance into the fold of the Siddhas?

Only his grace shall pave the way for it. I await with a yearning heart and open palms for that day when all the veils are shred apart and Gnanam dawns.

We read a verse from the "Shivanandha Botham", a discourse between the Manam and the Arivu, where the Manam is told how a disciple should carry himself before his Guru. This appeared in "Tirupur Thaiveedu Prathanai Kuzhu 1994 magazine".

ஐயமின்றி யுடல், பொருள், ஆவி, மூன்றும்
ஆண்டவனே உன்னதென் றளித்து பின்னும்
துய்யகுரு நாதனுக்கே அடிமையாகிச்
சொன்னபடி கேட்பதற்கே தொண்டனாகி
மெய்யென்றே அவர் மனமும் களிக்கும் மட்டும்
வேண்டினதோர் சோதனைக்கு மிதத்திடாமல்
செய்யதிரு மலரடியிற் காத்திருந்தாற்
செவியதனி லூபதேசம் செய்வார்தாமே

To whom shall the Guru pass on his Gnana Upadesam?
To the one who sacrifices, without doubting his Guru, his Udal, Porul, and Aavi to his Guru who he regards as his God.
Hence becoming his slave,
Following each instruction as would a servant, 
Thus bringing joy to the Guru,
Not giving up under the pressure that comes with his tests, 
Waiting patiently at his Holy Feet,
To those, the Guru gives his Gnana Upadesam.