Agathiyar had previously asked that I share the process and transformation taking place within with readers. He said, "Enough of my praise. Write about your bodily experiences. Let your writings be about the changes taking place in your body. Let your readers know the changes that take place in the body if they come to worship the light and seek to merge with it. My wisdom shall be your experience. Experience first, and I shall clarify the experiences later. Experience is knowledge to you. Nothing is beyond experience."
எனது பெருமை போதும். இனி உன் எழுத்துக்கள் உடல் மாற்றங்கள் உடல் அனுபவம் பற்றியதாக இருக்கட்டும். ஜோதியினை வழிபட்டால் அதில் இணைய வேண்டும் என்றால் உடலில் எவ்வித மாற்றங்கள் ஏற்படும் என்று உன் வாசகர்களுக்குத் தெரிய படுத்து. உனது அனுபவம் எனது அறிவு. அனுபவமே உனக்கு அறிவு. அனுபவத்தைத் தாண்டி ஒன்றுமே இல்லை. நீ அனுபவம் கொண்டுவா, பின்னர் உரைக்கிறேன்.
Coming again on 19.11.2020, he told the few gathered that I shall henceforth share my experiences, sending me a gentle reminder to pursue my given task.
இவன் அனுபவத்தைப் பகிர்ந்து கொள்வான்.
On 12.12.2020, he tells those gathered, "Read his writings. These are my thoughts. In the coming days, I shall speak a lot about the Atma."
இவன் எழுதுக்களை படியுங்கள். அவை என் கருத்து. இனி ஆத்மாவைப் பற்றி நிறைய சொல்வேன்.
Most recently, he told a girl to begin reading this blog from the start.
Taking our parents' hands, we traveled in Sariyai. Taking the Guru's hand, we traveled Kriyai and Yogam. The next phase, Gnanam, is for us to discover, with no signage or signposts. If we traveled together in the earlier phases, it is now a solo journey. No one can tell us exactly what to expect. What confronts us is customized and pertinent for each individual. If the external journey starts with Sariyai, where we connect with the divine energy that has taken a form and made accessible to us through temples, sacred waters, and spots that serve as abodes of the divine, coming to Kriyai, we bring this divinity within our homes. With Yogam, we bring this divinity and its energies within the body that now becomes a temple and its abode.
Starting at Muladhara
If generally we do grounding, or electrically reconnecting with the earth, the journey towards Gnanam starts with grounding the root chakra, Muladhara, at the seat of the perineum between the anus and genitals to the earth. "The Muladhara, located at the base of the spine, the pelvic floor, and the first three vertebrae, acts as the gateway for the energy of the earth to pass through all our various bodies", says Veronica Hope at http://veronicahope.com. It is interesting to note that all past memories are stored in the tip of the spine on the last vertebrae and that they never perish. No element can wipe it out, and the great saints tap into it, scanning through for past memories of an individual. Great saints are said to tap into their Akashic records, or a huge store of knowledge.
All our fears “live” in our first chakra. All memories about wars, hunger or any disasters that threaten the survival of humanity, all of them are imprinted in the energy of the Muladhara Chakra. (Source: http://veronicahope.com)
The internal travel and journey shall bring us to reach the Sahasrara on the other end, located on the top of the head, that acts as the antenna and entry point for energy from the cosmos to come within. The divine energy that brought forth this physical body and went into hibernation at the Muladhara awakens and travels upwards, with the aid of Yogam as a tool.
The set of Vaasi or Pranayama practices that Tavayogi taught me and several others in 2007 did its job within me, though unknowingly to me, until Agathiyar and the other Siddhas, coming in subsequent Nadi readings, threw some hints. Months after being officially initiated into the practice in 2007, the energy gained in its intensity, creating excessive heat within. He surprised me in a Nadi reading on 13.10.2007, mentioning that the Siddhas were delighted to see the Kundalini Sakti arise.
உண்டாகும் குண்டலினி சக்தி உனக்கு உயர்வதைக் கண்டு நாங்கள் வியந்தோம் அப்பா.
Patanjali, on 18.5.2008, in giving me his "Yoga Sukmam", a complete guide to the Satvic way of living and practice, gave me both the good and the bad news. He said the many practices taught and shown and put into practice would bring on excessive heat within that would taut my muscles and nerves. On the other hand, he said the accentuated colors of the aura and the empowered Chakras will raise the Kundalini further.
பதஞ்சலியின் யோக சூட்சம இதுதான் மைந்தா. ஒப்பிலா உடல் சூடும் தியானத்தால் உனக்குச் சோர்வு வந்திடும் இக்கணம் தன்னில். வளமிருக்கும் வர்ணமும், ஆதாரமும் சித்தி கொண்டதோர் குண்டலினி ஓங்கும் பாரு.
On 27.8.2009, Agathiyar gave me a further practice known as "Tava Sukmam" for continued success in my endeavor.
வெற்றி நிலை மிகுந்து காணத் தவ சூச்சமம் தான் விவரிப்பேன்.
Agathiyar, in the Nadi reading on 9.8.2010, tells me that the heat of the tapas or austerities had peaked in me.
உண்டான ஞான கனல் மிகுந்த காலம் உயர்வான காலம் இது இந்தக் காலம்.
By this time, I was having extreme back pain, given the sudden pull and thug in my lower back and buttock that came on as I cleared my throat during my morning shower, which went right down to the right leg and toes and affected my mobility, practically crippling me for some 2 1/2 years to come. After the doctors gave me a clean bill of health, I consulted the Nadi. Agathiyar on 17.10.2010 gives me the good news and consoles me on the bad, too. What is generally achieved through Hathayoga was made possible to me through Tapas and Puja. But he points out that my health was declining. He asked to see a physician who could bring it back to its former state. He assured me that with his grace, I shall recover well.
அடையோகம் தன்னில் கிட்டும் சித்தி அவையனைத்தும் தவமொடு வழிபாட்டில் பெறுவாய். ஆனதொரு ஆரோக்கியம் மட்டும் சோடை. ஒளடதமும் பிடகனை அறிந்து ஏற்க்கவே மாற்றங்கள் ஏற்றம் கிட்டும். என் அருளால் பூரணமாய் பரிசுத்தம் காண்பாய்.
The three Doshas went haywire as a result of this Tava Kanal. Then the dreaded pain came on. It all started when one day, while I was brushing my teeth, as I cleared my throat with a bit of force, I felt a sharp pull on my right buttocks slightly below the hips that ran right down my right leg till it reached my toes, which made me immediately squat down. I froze and was unable to move for several moments. I had to drag myself to my bed. From then on, the pain came off and on. When I walked for some distance, I would look for a place to sit. The pain soon came on often and with an increase in its intensity that it was felt even as I stood. If one would generally become refreshed after a good night's sleep, but I would wake up with body aches and pain. I found it difficult to get out of bed and go to work. Soon, the extreme and intense pain woke me out of my sleep. I was enduring this pain for close to a year, thinking it would go away. I referred to Dr Krishnan, a Siddha physician, astrologer, and friend, who looked at both my feet for any signs of swelling and water retention. As there was none, he ruled out the possibility of a failing kidney. As I had no pain during urination, he ruled out the existence of stones, whether in the kidney, bladder, or urinary tract. Finally, he asked me to go for an X-ray, fearing it could be a slipped disk. When I turned up at the local Government Health Clinic with my complaint, they found no problem after putting me through all the tests. They then referred me to the Orthopedic Specialist for his opinion. He too did not find any problem. Meanwhile, I referred to a Chinese Sinseh, or medicineman and masseur, to see if his massage could help bring relief, but he instead gave me a herbal preparation that did relax the nerves when taken.
In another reading on 16 January 2011, asked to continue another half Mandala (24 days). He assured me that all shall be fine.
வாகடன்கள் தேகத்திற்கு மட்டும் வளத்துடனே அரை மண்டலாம் எடுத்துக் கொள்ள தேகமத்தில் குறை வாரா.
As the pain increased day by day, I reported back to the Clinic and they sent me for Physiotherapy beginning 12 May 2011, and I opted off on 4 July 2011 when I told them I saw an improvement. It was fine for a while.
On 9.8.2011, Agathiyar pointed out the blissful state I was in. The graceful light of Arutjothi had increased in its immensity, he said.
ஆனந்த நிலை இப்போ அடைந்திருக்கிறாய். அருள் ஜோதி நிலை பெருகி உள்ளத்தப்பா.
Meanwhile, I called up the Nadi reader to look into the Nadi for the reason and a solution. In revealing the reason for the excruciating back pain, on 26 November 2011, Agathiyar asked to stop all forms of Tapas and Yoga practices for the time being. He described my ailment as "Paarisa Peedhai". He brushed it aside. He told me that heat had spiraled up in the Muladhara Chakra, resulting in unease in the body. He told me the three doshas, that is Vata, Kapha, and Pitta, too, had gone haywire, becoming imbalanced. He asked me to take any Amalaki-based herbal preparation and Tripalaki for a Mandala (48 days). He asked me to pray to Lord Muruga and Lord Surya.
தரணிதன்னில் எங்கள் வழி மார்க்கத்தில் தப்பாது பூசையும் தவமும் செய்து தான் உயர்வு அடைந்திட்ட பாலகன் உனக்குத் தரணியே உயிர் பிணி ஏது சொல்வோம் உடல் பிணி ஏதுதான் அச்சம்கொள்ள. பாரிச பீடைகளும் வந்து நிற்கும். உற்றதொரு மூலாதார சக்கரமும் உயர் விதமாய் உட்டனங்கள் அடைந்ததனாலே உரைக்க வரும் சோர்வும் தேகம் தன்னில். உரைக்கலாம் முக்கூற்று திருப்பும் இப்போ முறையாகச் சம நிலையில் இல்லாதிருக்க சோதனைகள் வந்து நிற்க்கும் அச்சம் மிதந்து. சிறப்பு தரும் வாகடமும் செப்பலாம். செப்பலாம் தவம் தன்னை நிறுத்திவைக்க. சிறப்பு இருக்கு வழிபாடும் முறையே மாறாது சூரிய வழிபாடும் செய்ய வழிபாடும் வேலவர்க்கும் முறையே செய்யப் பங்கம் ஏதும் வந்திடாது கலக்கம் கொள்ளா.
Going back to the Clinic, on 29 November 2011, I asked to continue the Single Infrared Heat Lamp Therapy and had minute electrical charges sent to the back that brought much relief and felt good. During my visit to the Physiotherapist on 15 February 2012, she asked me if I was doing the five stretching poses that she had taught me. She wanted to see me do it. As I moved into the pose, I felt something give way in my back suddenly. I let out a cry of relief. I was relieved of the pain and discomfort. The pain that I had endured for years just went away that day.
Svadhisthana
Veronica says that if the Root Chakra is the seat of the unconscious, Svadhisthana is where our subconscious resides. It is the realm of consciousness that lies between sleeping and waking. Emotion is stored in this Chakra that takes on the nature of the water element. Creativity is said to arise in leaps and bounds, as a result of blessings from Brahma and Saraswathi here. I guess this is true for my desire to fill the wide gap prevalent then, in the absence of guidelines for Siddha puja and its associated rituals, and the nonavailability of literature on the Siddhas and the path based on personal experiences of seekers, became a reality when I began compiling songs of praise to the Siddhas, and began to draw out a Standard Operating Procedures (SOP) for our simple home rituals at Agathiyar Vanam Malaysia (AVM) and began to write on my journey. Many aspirants came into our lives to assist me.
Moving away from the earth element, Muladhara, and coming to the water element Svadhisthana, the serpent energy took a long breather in the waters of the pond.
Manipuraka
Arriving at Manipurа, which is located in the solar plexus region where fire dominates. It is akin to the fire in the sacrificial fire pit, Homam or Yagna, that acts as a medium "accepting and conveying or transporting" our offerings to the Devas and Heavenly Beings. If science says, "Your digestive system is uniquely designed to turn the food you eat into nutrients, which the body uses for energy, growth, and cell repair", Agathiyar says we need to feed the elementals residing throughout our body, which play a role in the upkeep of the physical body, appeasing their hunger.
On 21.9.2014, Agathiyar repeated again that the Suzhimunai was opened. He said that the chakras shall function perfectly.
ஆதாரம் முறையாய் விளங்கி நிற்கும். முனை திறந்து இருக்கிறாய் இப்போ.
What prompted me to retire earlier in 2016, though I could go another four years till I was sixty, was partly the ailment or pain that I had in my lower back that spread to my right leg, back, and buttocks. On 28 March 2015, some 9 months ahead of my retirement date, Agathiyar gave me his blessings to leave the public service and asked that I serve him. My wish and his wish were one.
Veronica says that,
"The(se) three lower chakras operate with personal energy, separating a person from the others. The (next) three higher chakras (that are the Spiritual higher plane) are the collective aspects of the "I" that give a connection to the energy of the Universe. Anahata chakra (where we arrive next) is precisely the place where the personal and collective aspects of one's "I" meet."
This is exactly what The Divine, Lord Muruga, and Agathiyar meant when they asked us to open the heart chakra so that they could enter and do their work. The divine grace that showers when we attempt to reach it, coming within through the crown Chakra, meets up with us midway.
Agathiyar mentioned further changes that have taken place within me. I did not sense these changes, though. He said that his Jothi had expanded in me, and the Suzhimunai had opened.
தேகத்தில் மாற்றங்கள் பெற்று இருக்காய். அகத்துக்குள் அகத்தின் ஜோதி பெருகி தேகத்தில் பல மாற்றம் பல சக்தி கிட்டி முனை திரந்து இருப்பாயே.
On 7.10.2018, Agathiyar in the Nadi said that, unaware to me, my breath had "intertwined" in my sleep and lay dormant. Though I could not understand what he said, this had resulted in a recurrence of the dreaded back pain coming back in the same intensity as originally, as I sneezed while crossing a street.
உனக்குத்தான் நித்திரை தவ வாசி காலம் வாசியும் சீர் பிசகி முடங்கித் தான் இருக்கு.
The next day, 8.10.2018, Lord Murugan and Agathiyar, who came to heal me through a devotee and simultaneously in the Nadi, in real-time, brought me the bad news too. He told me my body was crumbling. My spine and hips were currently tense. The gel at these joints had dried up. This is the reason for the acute pain I was having. With some treatment done earlier, a quarter of the issue was overcome.
நின் தேகம் தளருகிறது அப்பா. இந்தக் காலம் உன்னுடைய முதுகு எலும்பும் இடுப்பும் தானே ஒரு வித இறுக்கமாய் இருக்குதப்பா. அப்பா அங்கே இருக்கின்ற தைலம் தானே தைலமது உலர்ந்து போச்சு. இதுதான் உண்மை ஆதலால் சேரும் எலும்பு சந்திப்பெல்லாம் அறிவித்தால் ஒருவித இறுக்கம் அச்சு. ஆச்சப்பா மின்னல் போன்ற வலி தோன்றும். அங்கே அப்போது துடி துடித்து நிற்பான் மைந்தன். மைந்தனுக்கு மருத்துவம் சில செய்ததாலே மாற்றங்கள் கால் பங்கு குணமாகக் கண்டேன். திறம்படவே நீ நடமாட வேண்டும் அப்பா. தீர்க்கமாய் அதற்குத் தான் நூல் உரைக்க வந்தேன். தெளிவிக்க அகத்தியரும் புறப்பட்டு விட்டார். குமரனும் இன்று இரவே அற்புதம் செய்வேன். ஆறுமுகன் சொல்லுகின்றேன் ஷண்முகத்திற்குக் கூறுகின்றேன் உன்னால் எழுந்து நடமாட முடியும். தேகத்திற்கு முதுமை அது வந்துவிட்டாலும் தெளிந்த ஒரு ஆத்மவுள் இருப்பது யானே.
He tells me why I had to go through the suffering. It was to have me sit in one place and do Tapas.
சாற்றநல் இது எதற்கென்று கேள். அகத்தில் நீ அமர்ந்து தவம் தியானம் செய்ய.
But neither Lord Muruga nor Agathiyar abandoned me. True to what Tavayogi mentions, that our effort is only till Muladhara and Svadhishthana, and that the divine will take us on from there, Agathiyar, in the Nadi reading, told me that "You have received my Jothi (Light). You have changes going on in you. The internal Light has expanded, bringing on these changes and opening the Suzhimunai (சுழுமுனை)."
நீ உலகில் என் ஜோதியைப் பெற்று விட்டாய். தேகத்தில் மாற்றங்கள் பெற்று இருக்காய். அகத்துக்குள் அகத்தின் ஜோதி பெருகி தேகத்தில் பல மாற்றம் பல சக்தி கிட்டி முனை திறந்து இருப்பாயே.
Ramalinga Adigal came later to help me enhance the Jothi in me, asking me to travel with the breath. "Follow the Pranavam in you. Try. Let the Jothi burn brightly within you. You shall merge into it. I shall come along with you as long as the Jothi is in you. I shall be with those who are aware of it." It then made some sense to me as to what Agathiyar had implied earlier.
உமது பிரணவத்தை கொண்டு செல்லு. முயற்சி செய். ஜோதி அதனைச் சுடர்விட செய்யுங்கள். ஜோதியோடு கலப்பாய். உன்னுள் ஜோதி எரியும்வரை நான் உன்னோடு வருவேன். ஆழ்ந்து இருப்போருடன் நான் சேர்ந்து இருக்கிறேன்.
On 5.9. 2019, Agathiyar came to reveal the reason I fell and lay in front of my bathroom door, slithering in pain like a beaten snake. He described the slithering as a sign of Kundalini moving. Agathiyar said the Kundalini had arisen and had turned up the heat and fire within as well. He acknowledged that it was the bliss of bliss. He mentioned further that the third eye and the crown had opened, and as a result of the three Malas or impurities being eradicated, I was partaking in the ambrosia nonstop within. I was both baffled and did not understand what he was saying.
குண்டலினி சக்தி எல்லாம் எழும்புவது எல்லாம் குவளையத்தில் பாம்பின் போன்று நெளிய நேரும். ஆனால் ஆனந்தம் ஆனந்தம் அதுதான் என்போம். மும்மலங்கள் அற்றதொரு தேகம் என்பதாலே, முக்கண்ணும் முறை திறந்து உட்சியும் திறந்து, குண்டலினி உயர்ந்து தான் கனல் எழும்பி, அமிர்தத்தை இடை விடாது உண்டு கொண்டு இருக்கிறாய்.
That would be my last Nadi reading, for as the pandemic came on, the Nadi readers headed back home. In a timely manner, he brought the shutters down on AVM towards the end of 2019. Beyond this, Agathiyar came through devotees and continued to guide me on this journey of internal transformation.
On 30.1. 2020, Agathiyar told me that I had stagnated in my worldly affairs and told me, "You cannot possibly break the shackle alone. Hence, follow the practices that I am to give you."
நீ உலக வாழ்க்கையில் நீர்தேங்கிறாய். இவ்கடிவாளத்தால் உம்மால் மீண்டு வர இயலாது. ஆகையால் யாம் சொல்லும் வழிமுறைகளைச் செய்து வா.
Agathiyar tells me in July of 2020, "Currently, your Muladhara and Svadhisthana are open. The breath is currently lodged in Manipuraka. The time of its opening is near. Now is the right time to start your practice. This would open up the chakra completely. You will see many changes take place in your body. Don't be afraid. In activating these chakras, your body shall smell foul, you shall have constipation, and you shall urinate often. The "Agathiyar Kuzhambu" you consumed earlier on 27 June 2022 helped stabilize your Vata, Kapha, and Pitta. Yet these Dosas need to be expelled further."
இத்தருணம் உமக்கு மூலாதாரம் திறந்தது, ஸ்வாதிஸ்டானம் திறந்தது. இப்பொது மான் மூச்சி குளத்தில் இருக்கிறது. அவை திறக்கும் தருணம் வந்தது. இப்போதுதான் நீ உமது பயிற்சியினை தொடங்க வேண்டும். இந்த நிலையில் அச்சக்கரம் முற்றும் திறந்துவிடும். உடலில் பல மாற்றங்கள் கண்டறிவாய். பயம் கொள்ள வேண்டாம். இச்சக்கரங்களில் புணர்ச்சியால் உன் உடலில் ஏற்படும் மாற்றங்கள் துர் நாற்றம் வீசும், மலச்சிக்கல் ஏற்ப்பட்டு கழிவு ஆகும், சிறுநீர் அதிகம் வெளியேறும். அன்று நீ உண்ட குழம்பினாள் உன் உடலிலிருந்து வாதம், கபம், பித்தம் சற்றே அகன்றது. இன்னும் இருக்கிறது. அவை அகலும்.
On 22.8.2020, Ramalinga Adigal tells me, "Use your breath to fan the Jothi. It shall travel through Sushumna and touch Ajna. Then the Jothi is seen. Carry out Nadi Sudhi to raise the Prana. Now it does not move in both nostrils. When it travels in both nostrils, you shall then rest in completeness or Sudha Paripuranam. Dhyana will be yours then. You are one with the Prana. Pay attention to it. The changes in you are but discharges. It shall leave your body. Do not worry. What you are doing is Tavam. Agathiyan has accepted and received it. Hence, bathe his statue once a week and please him. We shall continue working on your insides and from within."
பிரணவத்தை கொண்டு ஜோதியை சுடர் விடச்செய். சுஷும்னா வழி சென்று ஆக்கினை தொடும். பின்னர் ஜோதி தெரியும். நாடி சுத்தி செய்து பிரணவத்தை உயர்த்தவும். இப்போது இரு நாசியில் செல்ல வில்லை. இரு நாசியில் செல்லும் கால் பிரணவம் இடகலை பிங்கலையில் சீராகச் செல்லும் தருணம் சுத்த பரிபூரணத்தில் நீ ஆழ்ந்து இருப்பாய். தியானம் என்பது உனது பரிபூரணம் ஆகும். உனது பிராணவத்தில் கலந்திருக்கிறாய். பிரணவத்தில் கவனம் செலுத்து. உன்னுள் ஏற்படும் மாற்றங்கள் யாவும் கழிவுகள். அகன்று போகும். கவலை வேண்டாம். நீ செய்தது யாவும் தவம். முயற்சி யாவும் அகத்தியன் பெற்று விட்டான். ஆகையால் வாரம் ஒரு முறை நீர் ஊற்றி ஆனந்தம் படுத்திவிடு. உள்ளிருந்து யாவும் நடத்துவோம்.
For several weeks, I had the wind (air) trapped in my abdomen, causing pain in my groin and testicles. The urine and motion were smelly. I asked myself if my body was decaying within. I knew a cleansing process was going on within. Agathiyar had told me that a stage would come when the body would smell.
Agathiyar continued, "Your journey till this day was external and was for worldly existence. Now you shall tread a journey that takes you within. You will come to understand the reason you were born. When your breath touches the Suzhimunai (சுழுமுனை) and travels, engaging with the chakras, upon reaching the seventh chakra, you shall get the answer. At that moment, a Sakti will come within. That is சுழுமுனை or Suzhimunai. In traveling within, when everything becomes clear, that is Gnanam."
இதுநாள் வரையில் நீ கடந்து வந்தது இவ்வுலக வாழ்க்கையின் பயணம். இனி நீ கடக்க போவது உமது உல் பயணம். ஆதாவது நீ பிறந்ததன் நோக்கம் அறிவாய். உமது மூச்சி உனது சுழுமுனை தொட்டு உமது ஏழு சக்கரங்களில் பயணம் செய்யும் கால் ஏழாவது சக்கரம் தொடும் நிலையில் நீ உனது பிறவிக்கான பலனை அறிவாய். உனது நிலையை நீ தொடும்போது அக்கணம் உன்னை அறியாமல் உன்னை நோக்கி ஒரு சக்தி உன்னுள் இறங்கும் - அதுவே சுழிமுனை. நீங்கள் உள் பயணிக்கும்போது எல்லாம் தெளிவாகத் தெரியும் சமயம் திரை விலகியத்திற்கு அர்த்தம். அதுதான் ஞானம்.
After Agathiyar revealed that the energy had stagnated and ponded, he came to break the bund and release the pent-up energies that could not travel further and beyond Manipuraka. On Monday, 22 August 2022, at 6.40am, as I woke up and stretched in bed, I felt a tug in my belly. It felt like I had stretched a nerve near my belly button. A sudden swirl of energy was released in my abdomen, bringing on a cold feeling throughout my body. I felt nauseous and my whole body became numb to the fingertips. I had to pee and ease myself. For fear that I would go to bed, I got up to go to the toilet. I fell twice but picked myself up. It soon subsided. Towards night, the top of my head was cool.
The next day, a rather similar happening took place at 7.20am. I woke up to go to the loo, but I could not pee. I fainted again. I called out for my wife, who had hurriedly returned from my elder daughter's house after my younger daughter updated her on the previous day's events. I asked her to bring the peacock feathers over and brush my body with them. My body became numb from the shoulders down. I could not move an inch of my body. Though I lay like a log on my bed, I was aware of what was happening to me. I asked myself if this was what a dead body would feel like. The swirling that was felt in the region two fingers below the belly button over two consecutive days made its way up to the crown, where it kept swirling.
Generally, moving away from Manipuraka, one arrives at the Anahata Chakra. But I was shown that exceptions can be made. I was reminded that the way and its results are not distinctively defined and that they might not appear as suggested or as listed commonly.
Seeking answers to what had taken place, I placed a request before Agathiyar to clear the air. He had discharged the ponded waters. And he did. Previously, he had told me that energy had stagnated at Svadishtana and could not go beyond Manipuraka. Since the chakra was activated late in life, the blood count will tip the scale. He asked me to seek allopathic treatment. Coming through a devotee, he did treat me too by dipping my hands into a bowl of lukewarm water to the accompaniment of my family chanting the Arutperunjothi Mantra. He ran his hands along my back and spine and placed his hands on my head, and applied the sacred ash over my body. He told me that there was nothing to worry about.
தேங்கி இருந்த நீர் வெளி கொண்டது. ஆனபோதும் முதிர்ந்த நிலையில் சக்கரங்கள் திறப்பதனால் உதிர வாட்டம் கொண்டுள்ளது. ஆகையால் எண்கள் மேரு பெறும். ஆங்கில மருத்துவம் கொண்டு அதனைச் சுத்தம் செய்து கோல். கவலை கொள்ள ஒன்றுமில்லை.
He gives a message through me, warning others that when the chakras are activated late in life, it will have some adverse results on our bodies. When the heat of tapas increases in our body, blood flow will be less, bringing on numbness. This would result in urinary and excretion problems.
முதிர்ச்சியில் சக்கரங்கள் திறக்கும்போது அவ்வுடல் சில பாதிப்பினை ஏற்றுக்கொள்ளும். ஆகையால் மருத்துவம் உனக்குத் தேவை. உனது உடலில் உஷ்ணம் ஏற ஏற உதிரம் குறையும். உதிரம் குறைந்தால் உடல் மறுத்துப் போகும். உடல் மறுத்துப் போனால் சிறுநீர் கோளாறு கழிவில் கோளாறு. மருத்துவம் கொண்டு அதைச் சீர் படுத்திக் கொள்.
Both Agathiyar and Tavayogi had often stressed that one has to achieve the state that they targeted for us before attaining sixty.
I understood later that the tug that I felt two fingers below the belly button was what Ramalinga Adigal had mentioned earlier on 14.5.2020. He had said, "When you reach my state, energy will come within you without your knowledge. That is Suzhimunai."
"எனது நிலையை நீ தொடும்போது உன்னை அறியாது உன்னை நோக்கி ஒரு சக்தி உன்னுள் இறங்கும். அதுவே சுழிமுனை."
The gentle tug also confirmed what Agathiyar had said before, that the breath shall touch the Suzhimunai and swirl.
உமது மூச்சு உமது சுழிமுனை தோட்டு சூழும்.
Apparently, the Siddhas speak of these Chakras as pools. On 9 October 2022, Agathiyar clarified further. "Due to man's inappropriate lifestyle, the Muladhara chakra or Kulam (pool) has been dammed and prevented from flowing. With continuous practice of breathing techniques over time, the chakras gain power or energy, or Shakti. By continuing this, one can become light and continue living as light, can become Brahmam in the Paraveli, and reach the Holy Feet of Sivan who drank the poison."
மனிதனின் முறை அற்ற வாழ்வியல் முறையால் முடக்க பட்டுக் கிடக்கும் மூலாதார சக்ரம் (இங்குக் குளம் என்பது சக்கரத்தைக் குறிப்பதாகும்) காலத்தினால் மேட்கொள்ளும் மூச்சி பயிற்சியினால் சக்கரம் சக்திகொள்ளும். அப்படி செய்து வரவே ஒளியாகி வாழலாம் பரவெளியில் பிரமம் ஆகலாம் விஷம் குடித்த அந்தச் சிவனின் பாதம் அடையலாம்.
Agathiyar gave me strength and courage. He said, "Do not be afraid of death. It is but another door to another journey. One who invites death is a Siddha. There is much I need to carry out through you."
மரணபயம் வேண்டாம். மரணம் ஒன்றும் அல்ல. மற்றொரு பயணத்தின் கதவு. எவன் ஒருவன் மரணத்தை அன்போடு வரவேற்கின்றானோ அவன் சித்தன் ஆகின்றான். உன்னில் இருந்து நான் காரியங்கள் செய்வதற்கு இன்னும் நிறைய இருக்கிறது.
He surprised me by saying that my gurus, Supramania Swami and Tavayogi, should have come to my assistance, but as they are engaged in his work, they had asked him to come to our need. That is the compassion of the gurus who continue to look over our shoulders even after attaining Samadhi.
உன் குரு இருந்து செய்ய வேண்டியது. என் தேவைக்கு அழைத்தேன். இப்போது அவன் என்னை அனுப்பி வைத்தான். அவனின் ஆசி என்றும் உண்டு. நேர்மையான சீடனை எள்ளளவும் மறக்கமாட்டான். சுப்பிரமணியனும் அப்படியே.
Agathiyar gives me confidence and courage, saying, "If going within is difficult, think of it as a practice for you. Going within will bring you to merge with the Prapanjam. There is no easy way. What you go through is very much easier and milder than what I went through."
உள் பயணம் சிரமமாக இருக்குமானால் அதுவே உமக்கு பயிற்சி. ஆழ்ந்து போவது நீங்கள் பிரபஞ்சத்தோடு இணைவதற்கு. இதற்கு சுலபமான வழி இல்லை. நான் கண்டதை விட நீங்கள் கண்டு வருவது மிகவும் சுலபமானது.
The swirling in the region below the abdomen continued for two consecutive days before it reached the Sahasrara, bringing on a whirlpool in the crown of my head, though the swirling sensation felt in the top of my head was less intense compared to that in the belly. It seemed more like a flowering of petals and was blissful. The body is sort of a magnet that is attracting the effulgence from beyond. I guess this is what Agathiyar meant when he said I shall feel a magnetic wave arise.
Science tells us that while we only see lightning appear in the skies and strike things on the ground, there is a small amount of electricity that reaches out to it from the earth. Similarly, the small amount of electricity in us meets the larger expanse that is God, just as Veronica says,
".. through Sahasrara, there is an energetic connection of the lower chakras with the divine levels. (Here) In the 7th chakra, the energies from all the lower chakras come together. Simultaneously, the 7th chakra ensures that the rest of the chakras are recharged by the Universal energy." (Source: http://veronicahope.com)
A piercing sensation, as if someone was sending in a prod into the crown of my head, happens at random in this spot. Occasionally, a slithering movement is sensed, especially when I bring my attention to it. Agathiyar previously reminded me not to allow anyone to touch my head. I never visited the barber after that. I never visited any masseur after Dr.Krishnan told me in the nineties not to let anyone touch my body. When I fell at Dhanvantri's feet, he reminded me not to fall at anyone's feet.
Just as Agathiyar asked to travel along the seven Chakras earlier, where the journey shall awaken these Chakras, the awakened energy was practically pulled from its lower regions by a magnetic force to its summit in the crown over the next few days. I guess this is what Agathiyar meant when he said I shall feel a magnetic wave arise. The swirling sensation felt for several weeks in the abdomen just below my navel was regularly felt in the crown of my head, but with a lesser intensity. It seemed more like a flowering of petals now and was blissful. The chillness and swirling that was akin to a flowering went on irrespective of my daily activities these days. It was more intense each time I brought my attention to it.
Agathiyar said that after traversing the Chakras and the Kundalini touches the seventh, I shall know my purpose here. Following the flowering in the crown that went on without my effort, participation, or action, I asked Agathiyar what I should do further. His reply was to do nothing and that it shall do its work.
உமது ஏழு சக்கரங்களில் பயணம் செய். அப்பயணம் உமது சக்கரங்கள் ஒவ்வொன்றாய் பூர்த்தி செய்யும். மூலாதாரம், ஸ்வாதிஷ்டானம், மணிபூரகம், அனாகதம், விசுத்தி, ஆக்கினையென ஏழாவது சக்கரம் தொடும் நிலையில் நீ உனது பிறவிக்கான பலனை அறிவாய்."
Ramalinga Adigal, coming through a devotee, said that it was the Vaalai regime now at AVM, and she shall lead us just as she led Ramalinga Adigal and all the Siddhas to their present state.
இனி இங்கு வாலையின் ராஜியம் நடை பெரும். நாங்களும் அவளை பிடித்து கொண்டு இந்த நிலையை அடைந்தோம்.
Coming to us through the Jeeva Nadi in the possession and read by Mataji Sarojini Ammai, who visited our home on 4 November 2023, Agathiyar had a message for me. He revealed the changes that were taking place inside me and gave an insight into my future state. With the coming of Vaalai, he said that she shall guide my breath. He asked that I worship the breath or Vaasi. He said that I should see some further development soon.
உன் அத்தனுக்கு நாளுக்கு நாள் அவன் தேகம் அதில் மாற்றங்கள் காணலாச்சி. அன்னவனுக்கு ஆதாரங்கள் வேலை செய்யலாயிற்று. இன்னும் வாசி வழியில் வாழைதனை பூசிக்கவும் வேண்டும் அப்பா. அன்னவள் உல் இருந்து குருதியோடு சுவாச வழியில் இயக்குவாள் பாரேன். இனி வரும் காலம் அன்னவனுக்கு ஞான வழி மார்க்கம் அதில் நல் ஏற்றம் மெல்ல மெல்லக் காணும் அப்பா. அன்னவனுக்கு கடைகாலம் அட்டமா சித்துகள் கூடும் வேலையும் உண்டுதானே.
His message to us was to invite Vaalai and worship her just as we had worshipped him.
இந்நாள் சித்தர்கள் போற்றும், நாங்கள் போற்றும் வாலை தாய் இவ் இல்லத்திலிருந்து வழி நடத்துவாள். எங்களைப் போற்று. எங்களோடு அன்னவளையும் போற்று.
Agathiyar came to explain further about Gnanam when both Mahindren and I had a conversation about whether we should ask for Gnanam, which Tavayogi always stresses. He had earlier asked me what I wanted after asking the others. As I had nothing to ask and as he was waiting for my answer, I cooked up a wish, telling him that I would like to be born again and again and serve him as I did now. He then asked me another question, if that was what I wanted? I knew that instant that that was not what I should ask for. He moved on. Agathiyar eavesdropped on our earlier conversation and told me later that I had asked for Gnanam and said that it was not gifted but that we had to work towards it. "Gnanam is not gifted but has to be earned and experienced. When one goes within, as the journey brings upon subtle experiences, these shall translate into and become Gnanam. It defers to each person. As such, I cannot possibly define it."
"நீ என்னிடம் கேட்டது ஞானம். ஞானம் என்பது நான் தருவதல்ல. நீ கற்பது. ஒருவன் தனக்குள் உள்வாங்கி அவனுள் பயணம் துவங்கும் நேரம் அப்பயணம் தரும் பாதிப்பே ஞானம். அவை ஒவ்வொருவருக்கும் மாற்றம் பெரும். ஆகையால் அவை நான் இதுதான் என்று சொல்ல இயலாது."
Lord Muruga, in coming later, says that the only practice that brings us to the state of Gnanam is observing the breath, and he added that it does not come easily.
ஞானத்திற்கான பயிற்சி சுவாசத்தைக் கவனிப்பது மட்டுமே. சுவாசத்தைக் கவனிப்பது அவ்வளவு எளிதல்ல மகனே.
The breath was the means and the end. Just as we started this journey on the face of this earth with our first breath, this internal journey, too, which started with Pranayama or breath control, shall bring us to Gnanam. Lord Muruga equates the breath to Gnanam. The breath registers all experiences. It is the breath that brings on the thoughts. Breath is both the beginning and the end.
ஞானம் என்பது உமது சுவாசம். உனது அனுபவங்கள் பதிவதும் உனது சுவாசம். எண்ணங்களைத் தூண்டுவதும் உனது சுவாசம். ஆதியில் சுவாசம் இறுதியும் சுவாசம்.
He then turns stern, telling us that Gnanam is not for those who cannot withstand his tests (pain and suffering) and those who do not undertake the given practices but ask to be relieved and taken with him.
இப்படி சுவாசமாய் இருக்கும் அனைத்தையும் எவ்வித பயிற்சியும் இன்றி நான் கொடுத்த இன்னல்களால் வலி தங்க முடியாது என்னை அழைத்துக் கொள்ளுங்கள் என்று கேட்கும் மக்களுக்கு ஞானத்தை வழங்க முடியாது.
He reminded me of my earlier complaints to Agathiyar about the noise my neighbors made that disturbed my silence, just when he had asked that I isolate myself and meditate. The torment that came by way of my noisy neighbors frustrated my attempt at going within as directed by Agathiyar during the 2 1/2 years of the pandemic. Ramalinga Adigal had consoled me back then as I voiced my grievances to him. He told me that I shall gain composure and learn to ignore them in due time. He asked me to stomach all the inconveniences that I faced as soon as Agathiyar asked me to go within, telling me that they were hindrances staged by them. He reiterated that the experience gained will bring about Gnanam. Effort (in going within) is needed to overcome the troubles. It shall exist until we are lost within ourselves.
அவைகளை உமக்கு இன்னல்கள். அவைகளை உமக்கு ஞானம். பொறுத்துக்கொள். தனது முயற்சியால் உமது ஐம் புலன்களை அடக்கிடுவாய். அது நடக்கும் வண்ணம் இவைகள் உமக்குத் தொந்திராவு வழங்கும்.
Agathiyar and Ramalinga Adigal were not removing the source of my troubles but were working on me to overcome the inconveniences, hence preparing me to reach the state of Gnanam.
Lord Muruga continued saying that one who fails to purify his breath and remove any residues of his experiences shall not attain Gnanam, he adds. He reminded us, "For this purpose, Agathiyar has given all of you some initial practices that were simple in nature."
சுவாசத்தைத் தூய்மைப் படுத்துபவன் சுவாசத்தில் எதையும் பதிவு செய்யாத ஒருவன் ஞானத்தை அடைந்து விடுவான். அதற்கு ஆரம்ப பயிற்சிக்கு உங்களுக்கு அகத்தியன் சுவாச பயிற்சியைக் கொடுத்தான். பயிற்சிகள் ரொம்பு சுலபமானது.
Lord Murugan says that the impure body or Asudha Deham has to transform into the pure Suddha Deham first. The Suddha Deham has to be converted to the Pranava Deham and the Oli Deham subsequently. This is only possible by way of the breath.
அசுத்த தேகம் சுத்த தேகமாக மாறுவதும், சுத்த தேகம் பிரணவ தேகமாக மாறுவதும், பிரணவ தேகம் ஒளி தேகமாக மாறுவதும், சுவாசத்தினால் மட்டுமே.
If Agathiyar had previously told us that Gnanam was not to be gifted by him but that it has to be earned and come by with one's effort, experience, and learning from these lessons, Lord Muruga too reiterates that it has to come with practice, cleansing of body, mind, thoughts, the chakras, and the Tatwas. He added that all these are in our possession. The desired change is in our hands and not via him. They stand aloft as the experience.
ஞானம் நான் தருவது அல்ல. நீங்கள் செய்யக் கூடிய பயிற்சி, சுத்திகரிப்பு, எண்ணத் தூய்மை, உடல் தூய்மை, ஆறு ஆதார சக்கரங்கள், 96 கூறுகள், இப்படி எல்லாம் உங்கள் கைவசமே இருக்கிறது. எளிய முறையில் உங்களிடம் கொடுத்து விட்டோம். அனுபவம் மட்டுமே நாங்கள்.
Tavayogi had translated this internal journey and had the "Aaru Athaara Peedam", a granite stone structure made and placed at his old Kallar Ashram, symbolizing and depicting the internal journey, externally. It is representative of the six vital spots or Chakras along the spine, bringing to worship finally the flame or light emitting from a lamp placed at its peak, as did Ramalinga Adigal symbolically leave behind for us to worship moments before he became Jothi.
This whole journey and travel were condensed and came to me a day before Guru Purnima of 2024, where I read it out to the handful who gathered at AVM for my 60th wedding, giving it to them in a teacup. It was indeed a wonderful message that he had me write down and deliver. In asking us who Agathiyan is, he explains the journey of transformation into him, or rather, to rediscover him in us. He poses the questions to us and answers them, too.
"Who is Agathiyan?
You are. I am. True. We all are Agathiyan. The Jothi or flame in us is Agathiyan. He resides as the fire, flame, heat, and warmth in us. He is Esan. He is the Esan who resides within.
Why is it that we do not realize nor feel him?
It is because we have not attained the state of preparedness or readiness to realize him. Once our soul attains this state, we shall begin to realize him.
How can we attain this state of preparedness? First, we have to travel this path. We need to travel to the places and abodes of the Siddhas, witness their miracles, enter the states of bliss, and bring back these feelings and work on them, nurturing them. The Siddha shall come down. When we follow their directives they shall walk with us holding our hands. This travel then shall not be that of an external but of an internal journey. Yoga is the key to this travel within. From Sariyai arriving at Kriyai, now they shall teach Yogam. The journey within shall begin. You shall witness happenings. You shall see many things. It would be puzzling to you. It would be new to you too. Continuing this internal journey, you shall arrive at each Chakra and eventually see the cosmic dance of Thillai in Sahasrara. A 1000-petaled flower will keep on opening up continuously. Arutjothi will come to reside here. Then its effulgence enters within, and just as how the Kundalini upon awakening traverses each Chakra purifying them, this effulgence brings on the shine and luminosity in them. Jothi Darisanam takes place where one sees the light or effulgence. The body takes on the same. Vibrations begin to emit within and around us and are felt by those tuned to receive and feel around us. They shall follow you. You become a Jeeva Mukta, having attained Mukti while living in the flesh.
Henceforth you are no different from Agathiyan and Agathiyan is no different from you. You are me and I am you."
"யார் அகத்தியன்?
நீ அகத்தியன். நான் அகத்தியன். உண்மை. நாம் எல்லோரும் அகத்தியன். நம் உள் உள்ள ஜோதி அகத்தியன். அவர் அகத்துள் உறையும் தீ அகத்தியன். அவர் ஈசன். அவர் அகத்துள் உறையும் ஈசன். ஏன் நாம் அவரை உணர்வதில்லை? ஏன் நாம் இதனை உணர்வதில்லை? நாம் பக்குவம் அடையவில்லை. நாம் ஆத்மா பக்குவம் அடைந்தால் நாம் இதனை உணர்வோம். நாம் எப்படி பக்குவம் அடைவது? முதலில் இந்த பாதையில் பயணிக்க வேண்டும். சித்தர்கள் வாசம் செய்யும் இடங்களுக்குச் சென்று, பல அற்புதங்களைக் கண்டு மகிழ்ந்து, உணர்ந்து, பின்னர் அவ் உணர்வுடன் இல்லம் திரும்பி, அவர்களை நினைத்து நினைத்து உருகிப் பூஜிக்க வேண்டும். சித்தன் இறங்கி வருவான். பின் அவன் கட்டளைக்கு ஏற்ப நடந்து வந்தால் விரைவில் அவன் உங்கள் கரங்களை பிடித்து கொண்டு பயணிப்பான். இப் பயணம் வெளி பயணம் அன்று உள் பயணம் ஆகும். உள் பயணத்திற்குத் திறவுகோல் யோகம். சரியையிலிருந்து கிரியைக்கு வந்த பின்னர் இப்போது யோகம் பயிற்றுவிப்பான். அப்போது உள் பயணம் ஏற்படும். பல நிகழ்வினை காண்பீர். பலதும் உணர்வீர். புதிராகவும் இருக்கும். புதியதுவாகவும் இருக்கும். இவ் உள் பயணதைத் தொடர்ந்து வந்தால் ஒவ்வொரு சக்கரமாகச் சென்று அடைந்து பின் இறுதியில் சஹஸ்ராரவில் தில்லை நடனத்தைக் காணலாம். எந் நேரமும் அங்கு ஆயிரம் தாழ் மலர் ஒன்று விரிந்து கொண்டே செல்லும். அருட்சோதி அங்கு வந்து உறையும். பின் அதன் பிரகாசம் உள் சென்று எப்படி குண்டலினி ஒவ்வொரு சக்கரமாக மேலே சென்றதோ சென்று கழிவுகளை விளக்கி தூய்மை செய்ததுவோ அதுபோல் அருட்சோதி கீழ்ச்சென்று ஒவ்வொரு சக்கரமும் பிரகாசிக்கச் செய்யும். ஜோதி தரிசனம் கிட்டும். உடல் ஜோதி பிழம்பாக திகழும். உடல் பிரகாசிக்கும். உடலில் இருந்து அதிர்வுகள் நீண்டு உங்களைச் சூழ்ந்து மற்றவர்களைத் தாக்கும். பலர் இதனை உணரக் கூடும். பக்குவம் அடைந்தவர்கள் புரிந்து கொண்டு பின் தொடர்வார். அப்போது நீ ஜீவ முக்தன் ஆகிவிடுவாய். உனது ஜீவன் முக்தி அடைந்து விட்டது. பின் நீ வேறு அகத்தியன் வேறு அல்ல. நீயே நானாய் நானே நீயாய் திகழ்வோம்."
The Siddha shall come down. When we follow their directives, they shall walk with us holding our hands. This travel then shall not be that of an external but of an internal journey. Yoga is the key to this travel within. From Sariyai arriving at Kriyai, now they shall teach Yogam. The journey within shall begin. You shall witness happenings. You shall see many things. It would be puzzling to you. It would be new to you, too. Continuing this internal journey, you shall arrive at each Chakra and eventually see the cosmic dance of Thillai in Sahasrara. A 1000-petaled flower will keep on opening up continuously. Arutjothi will come to reside here. Then its effulgence enters within, and just as the Kundalini upon awakening traverses each Chakra purifying them, this effulgence brings on the shine and luminosity in them. Jothi Darisanam takes place where one sees the light or effulgence. The body takes on the same. Vibrations begin to emit within and around us and are felt by those tuned to receive and feel us. They shall follow you. You become a Jeeva Mukta, having attained Mukti while living in the flesh. Henceforth, you are no different from Agathiyan, and Agathiyan is no different from you. You are me and I am you."